Posthoorn de 4 - Woudenberg 8

Anoniem (penalty)

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 12

10 september 2016 14:30

De inhaalwedstrijd bij De Posthoorn 4, de competitiestart, verliep niet zoals verwacht. In de beginfase was de thuisploeg de bovenliggende partij met diverse mogelijkheden. Ook Woudenberg 8 kreeg kansen op de openingstreffer. De Posthoorn 4 kwam halverwege de eerste helft op een 1-0 voorsprong. Het spel van de geel-zwarten was onzorgvuldig en de rood-witten liepen verder uit naar 4-0.

Ondanks de voorsprong zorgde de aanvoerder van De Posthoorn 4 voor een vreemd vervolg van het duel, waarin de scheidsrechter vervolgens een onemanshow wist op te eisen. Allereerst werd Luuk Dibbits onder toeziend oog van de leidsman door de aanvoerder, zonder dat de bal in het spel was, getrapt. Hier werd niets mee gedaan. Vervolgens een uitspraak van diezelfde aanvoerder, waarop de arbiter voorafgaand aan het duel nog had vermeld dit taalgebruik niet te accepteren. Ook hierin gebeurde niets.

Door deze akkefietjes bleef de scheidsrechter ongewijzigd in zijn optreden. Vlak voor rust tekende Alex Slinger met een knap afstandschot voor de 4-1 ruststand. De Woudenbergse formatie herpakte zich op voetballend gebied in de tweede helft. Allereerst een prima goal van Jelte Los, 4-2. Vervolgens een goede onderschepping en pass van Niels Heshusius, waarna Willem van den Pol in de eindfase van de aanval doel wist te treffen, 4-3.

Op naar de gelijkmaker, maar uit een vrije trap werd het gat weer naar twee goals verschil gebracht, 5-3. Toch was de Woudenbergse wilskracht aanwezig om voor een resultaat te gaan zorgen. Jelte tekende aan voor de 5-4, na een geweldige uittrap van doelman Erik van der Linden, die later uit een strafschop de 5-5 binnen schoot. Deze stand leek houdbaar te zijn, totdat de scheidsrechter opnieuw van zich liet horen door een penalty te geven aan de thuisclub. Goalie Erik wist na zijn assist en doelpunt ook belangrijk te zijn om deze onterechte strafschop te keren. Geweldig gedaan!

Op deze enerverende avond ging het in de slotfase alsnog mis. Een goede aanval van De Posthoorn 4 zorgde voor een 6-5 nederlaag. En had Woudenberg, door het ontbreken van lijnen op één speelhelft, nog een strafschop moeten krijgen daar Jelte hard onderuit werd gehaald. Uiteindelijk een vrije trap die niet benut werd. Het was een lastig duel om tegen twaalf man te spelen, waar er ook nog in totaal vijf gele kaarten vielen.

Komende zaterdag 17 september het volgende duel om deze nederlaag weg te werken. Dan spelen we om 14:30 uur uit bij Cobu Boys 5.