Woudenberg 8 - CJVV 9

... (kopbal)

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 12

24 september 2016 13:00

De voorbereiding richting deze wedstrijd was naar het vinden van een scheidsrechter. Vlak voor dit duel werd bekend dat Maarten Lamberink, die daarna nog met zijn eigen team een wedstrijd zou spelen, de fluit zou gaan hanteren. Maarten, bedankt dat je als leidsman de confrontatie tussen Woudenberg 8 en CJVV 9 door kon laten gaan! Overigens floten Erik ter Maaten en Erik van der Linden in de middag nog twee andere duels. Super!

De Amersfoortse formatie wist de eerdere ontmoetingen met SEC 3 (0-7) en Eemdijk 7 (3-2) winnend af te sluiten en stond op de tweede plek gepositioneerd. Woudenberg 8 kende lastige uitduels met nederlagen tegen De Posthoorn (6-5) en Coby Boys (5-2). Het team begon goed aan de wedstrijd, alleen kwamen de eindpasses niet goed aan om de score te openen.

Halverwege de eerste helft nam CJVV 9 het initiatief en drong steeds meer aan richting het doel van Erik van der Linden. Uit een corner werd de 0-1 binnen gekopt. Niet veel later viel de 0-2. Nadat Mark Heshusius op het middenveld de bal leek kwijt te raken, zette de verdediger goed door en wist Frank Ariëns te bedienen, die uiteindelijk zijn eerste goal van dit seizoen binnen kon werken, 1-2.

Voor de tweede helft bleef deze stand nog enige tijd staan. Een zekere doelpunt op de 1-3 werd door Jeroen Koudijs uitgesteld. De tegenstander raakte het lederen projectiel hard met zijn wreef, maar werd bij de eerste paal weggekopt. Niet viel later toch de 1-3 tussenstand en vervolgens nog de 1-4. Voor de derde wedstrijd op rij dat Woudenberg 8 met een achterstand van drie goals kwam te staan.

In de slotfase viel te laat de 2-4 van Willem van den Pol, na een uitstekende pass van Joris van den Pol. Na de aftrap kwam CJVV 9 voor de statistieken op 2-5. Opnieuw een nederlaag en gaat Woudenberg 8 komende zaterdag vol goede moed richting Veenendaal 7. Mogelijk dat er daar met meerdere punten weer huiswaarts gekeerd kan worden. De aftrap is om 14:30 uur.