Woudenberg 8 - Posthoorn de 4

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 12

15 december 2016 20:00

Wim Vermeulen

Over de eerste competitiewedstrijd bij De Posthoorn 4 was al genoeg over geschreven en gepraat, daar we met een 6-5 nederlaag van het veld gingen. Door een te kort aan spelers van de tegenpartij werd dit duel niet zaterdag 10 december, maar donderdag de 15e afgewerkt.

In de wetenschap dat De Posthoorn 4 aan een goed seizoen bezig is, er werd namelijk nog niet verloren, kon Woudenberg 8 een lastige avond verwachten. Echter was de eerste kans voor de thuisploeg. Willem van den Pol gaf voor op Dennis Koudijs, die zijn schot gekeerd zag worden door de doelman.

Aan de andere kant was het echter wel raak. Een schot werd in de verre hoek geschoten, 0-1. Daarna kreeg de ploeg uit Amersfoort nog wel enkele mogelijkheden, maar stond doelman Erik van der Linden keurig op de juiste plek. Na weken afwezigheid met een blessure maakte Erik zijn rentree.

Het begon halverwege de eerste helft beter te lopen bij de thuisspelende ploeg. Een overtreding op Gerco van Dijk werd niet afgefloten door een goed fluitende scheidsrechter Wim Vermeulen. De arbiter wist de voordeelregel toe te passen doordat Jeroen Koudijs er met de bal van door kon gaan om Willem in staat te stellen om op fenomenale wijze het lederen projectiel met links in de kruising te schieten, 1-1.

Dit was het seintje dat er wel eens wat te halen zou vallen qua resultaat. Op het middenveld kopte Dennis de bal in de voeten van Jeroen, die invaller Kevin van Nieuw Amerongen diep stuurde. De aanvaller wist de bal perfect terug te leggen op de doorgelopen Jeroen, die voor de 2-1 voorsprong zorgde.

Deze tussenstand werd in de tweede helft gewijzigd naar 2-2. De tegenpartij kwam met een kopbal op een 2-3 voorsprong. Toch lieten de Woudenbergers het hier niet bij zitten. De stand werd door Kevin op 3-3 gebracht op aangeven van Sander van Vliet. Daarna had Kevin bijna de winnende kunnen maken, maar zijn schot ging over.

Het hooggeklasseerde Posthoorn 4 vond de 3-3 uiteindelijk wel prima, want ze snakten naar het einde van de wedstrijd, terwijl Woudenberg 8 wellicht voor de winnende treffer had willen zorgen. Een prima optreden voor de Woudenbergse formatie, dat zaterdag 17 december al weer uit komt in de beker. Dan volgt de uitwedstrijd bij Roda’46 8 om 15:00 uur.