Woudenberg recht in de tweede helft de rug, 3-1 winst op Sliedrecht

12 mei 2018 23:15

Het was een mooie voetbaldag 12 mei 2018 bij v.v. Woudenberg. Aan het begin van de middag de finale tussen ADO Den Haag en Vitesse tijdens het international U14 toernooi (vrijdag en zaterdag).

De 21 thuiswedstrijden, waaronder in de 1e klasse het duel tussen Woudenberg en Sliedrecht (3-1). De JO19-1 sloot de dag af met een ruime 5-0 overwinning op FC Driebergen. En blijft hierdoor de ongeslagen tweede seizoenshelft voortzetten.

Het was goed vertoeven op Sportpark ’De Grift’. Coach Jeroen Peters begon met dezelfde basisformatie als een week geleden tegen SVL (2-0 winst) en maakten in dit duel Emmanuel Makonga en Mark Radstaake de doelpunten.

Woudenberg begon in dezelfde basisopstelling als een week eerder tegen SVL (2-0 winst)

Tegen Sliedrecht was het eerste wapenfeit voor de thuisploeg met een kopbal van Jeffrey de Witte. Het eerste gevaar van de nummer vijf Sliedrecht was tien minuten later. De 0-1 openingstreffer viel halverwege de eerste helft. Een vrije trap werd direct in de korte hoek geschoten.

De thuisploeg kreeg via Jesper Kranendonk en Mark de Graaf een mogelijkheid, maar de ruststand bleef steken op 0-1. In het tweede bedrijf moesten de Woudenbergers toch uit een ander vaatje tappen.

Eerst was er een poging van de ploeg uit Sliedrecht. Doelman Daan Schennink wist het schot te keren. In het laatste half uur werd de achterstand tot overwinning verwerkt. Eerst een wissel bij Woudenberg. Makonga verliet het veld en kon invaller Kristian Schouten voor onrust gaan zorgen bij de verdedigers van Sliedrecht.

In het laatste half uur maakte invaller Kristian Schouten het de verdedigers van Sliedrecht lastig

Uit een vrije trap schoot aanvoerder Dirk de Greef de 1-1 gelijkmaker tegen de touwen. Vijf minuten later een mooie aanval waarbij Rick Staal aan de zijkant ingespeeld werd. De rechteraanvaller kreeg alle ruimte om richting het doel van Mathijs Donatz te lopen en kon verwoestend hard de bal binnen schieten, 2-1.

Op aangeven van De Graaf bepaalde Tom de Greef zeven minuten voor tijd de eindstand op 3-1. De Sliedrechtse formatie zag in de slotminuten nog een rode prent voorgeschoteld worden, waardoor het tiental zich bij de nederlaag kon neerleggen.

Aanvoerder Dirk de Greef schiet uit een vrije trap de 1-1 gelijkmaker binnen

Woudenberg doet dus goede zaken. SVL wist overigens ook een overwinning te boeken. Tegen Bennekom werd een 2-1 thuiszege genoteerd. De eerstvolgende tegenstander van Woudenberg is Bennekom. Zaterdag 19 mei een uitduel om 14:30 uur.

Delta Sports ’95 FC verloor op eigen veld van GJS. Hierdoor stijgt Woudenberg met drie punten verschil naar de twaalfde plaats en is de afstand met plek elf, GRC-24, nu ook drie punten.

Nog twee spannende speelrondes te gaan. Waaronder volgende week een directe confrontatie tussen de onderste twee ploegen Delta Sports ’95 FC en SVL. GRC-14 gaat dan op bezoek bij Sliedrecht.

Rick Staal zet Woudenberg met een geweldige actie en schot op een 2-1 voorsprong

Na de goal van Rick Staal werd deze treffer ook gevierd met de geblesseerden Joey Hendriks en Joey Kooij langs de lijn

Tom de Greef (nummer 10) staat in het middelpunt nadat de aanvaller de (eind)stand op 3-1 had gezet

Zaterdag 12 mei 2018, 15:00 uur:
    Woudenberg - Sliedrecht: 3-1

Scoreverloop:
    0-1 Sjoerd van der Waal (23)
    1-1 Dirk de Greef (67)
    2-1 Rick Staal (72)
    3-1 Tom de Greef (83)
    Bekijk hier de doelpunten!

Opstelling Woudenberg: Daan Schennink, Dirk de Greef, Jeffrey de Witte, David Ajayi, Steffan Kranendonk, Emmanuel Makonga (62. Kristian Schouten), Jesper Kranendonk, Mark de Graaf, Tom de Greef, Mark Radstaake (86. Robin Hanna), Rick Staal

Gele kaarten Woudenberg: -
    Gele kaarten Sliedrecht: Mathijs Donatz, Bas van Stokkom, Mike Langerak en Jeroen Muilwijk.

Rode kaart Sliedrecht: Bas van Stokkom

Bekijk hier de wedstrijdfoto’s tussen Woudenberg en Sliedrecht (3-1)