60 jaar v.v. Woudenberg WAF Petje AF

16 april 2021 16:15

60 Jaar v.v. Woudenberg
    Op 17 augustus 2021 is het 60 jaar geleden dat de v.v. Woudenberg werd opgericht. Vanaf de start van het 60e levensjaar zal er elke maand op de 17e worden teruggekeken naar bijzondere mensen en gebeurtenissen die onze club hebben gemaakt tot wat het nu is.

In deze aflevering gaan we in op de voor de Woudenbergse voetballiefhebbers bekende WAF. Wat betekent het, wanneer is het ontstaan en wat doet de WAF tegenwoordig

De aanleiding

Alle “oud” Woudenbergers herinneren zich nog wel de kaartavonden die door Ome Jaap Vermeulen in de kantine werden georganiseerd. Maandelijks op vrijdagavond met als absoluut hoogtepunt het jaarlijkse oliebollenkaarten in de periode tussen de kerst en oud en nieuw.

Na het veel te vroeg overlijden van Ome Jaap werd er gezocht naar een vervangers, die naast de kaartavonden ook andere activiteiten voor de vereniging wilden organiseren.

Het toenmalige bestuur benaderde een aantal leden of zij dit voor hun rekening wilde nemen. Onder leiding van Willem van de Wiel ontstond zo een groep vrijwilligers die samen de WAF vormden.

Het hele verhaal over de WAF vind je hier