Woudenberg wint eerste thuiswedstrijd van Almkerk

4 oktober 2021 8:15

Woudenberg heeft zaterdag een hele belangrijke wedstrijd gewonnen. Het was met 2-1 te sterk voor Almkerk.

Na de valse start in Huizen begon Woudenberg degelijk aan de 2e wedstrijd die thuis werd afgewerkt. Het was vanwege Corona een jaar geleden dat het eerste een competitiewedstrijd op het Griftpark speelde. Met David en Nick terug in de basis stond het achterin goed. Na een aantal prima aanvallen was het toch Almkerk dat op een 1-0 voorsprong kwam. De nr 10 kapte zijn directe tegenstander uit en wist de inkomende aanvoerder in stelling te brengen die beheerst de 0-1 binnen schoot.

Dat was een tegenvaller zodat Woudenberg zich moest herpakken. Tom speelde een prima wedstrijd en wist met acties voor gevaar te zorgen. Hij werd diep gestuurd en wist deze aanval af te ronden echter de grensrechter vlagde onterecht voor buitenspel waardoor de prima fluitende scheidsrechter het zuivere doelpunt afkeurde.

Aan het einde van de eerste helft kwam David goed weg. De spits van Almkerk was diep gestuurd en David zette een sliding in waardoor hij een overtreding maakte op de doorgebroken speler. De scheidsrechter vond dat de spits niet direct naar het doel kon maar richting zijkant werd aangespeeld en liet het gelukkig voor Woudenberg bij een gele kaart. Gerechtigheid na het onterecht afgekeurde doelpunt van Woudenberg.

In een vergelijkbare situatie in de 2e helft werd Mark Radstaake in de 55e minuut neergelegd. Hij ging wel op het doel van Almkerk af. Nu werd het wel een rode kaart en moest Almkerk met 10 man verder. Woudenberg voerde de druk op zodat de aanvalsgolven elkaar opvolgden. Jari kwam in de ploeg voor Mark.

In de 75e minuut kreeg Woudenberg een vrije trap aan de linkerkant van het 16 meter gebied van Almkerk. Tom draaide de bal in de kruising. Voor de zekerheid kopte Joey de bal bij de 2e paal nog binnen maar de scheids had al gefloten voor een doelpunt. Na dit doelpunt drukte Woudenberg door. Eerst kreeg Jari nog een prima kans om Woudenberg op voorsprong te schieten maar zijn poging strandde. Roefat werd vervangen door Joost en Woudenberg bleef druk zetten.

Het was een prachtige aanval van de ervaren spelers die een schitterend doelpunt opleverde. Joey gaf een dieptepass op Tom die aan de rechterkant de bal hard voor trok op de aanstormende Rick. Rick rondde perfect af zodat Woudenberg in de 85e minuut op een verdiende voorsprong kwam!

Toch was Almkerk nog heel dicht bij de gelijkmaker. Uit een corner kopte een speler op het doel waar alleen Alec nog op de doellijn stond. Gelukkig wist hij de bal te pareren. Vlak daarna was het tijd en had Woudenberg 3 zwaarbevochten verdiende punten en staat het in de middenmoot op de ranglijst.

Volgende week spelen we uit tegen Montfoort.

Lees meer over:
    Woudenberg competitie eerste