VRC D2 - Woudenberg JO12-1

8 oktober 2011 11:40

Thijs Holtsingel : opbouw van achteruit

Makkelijke middag voor Woudenberg D2

Met de maximale negen punten uit drie wedstrijden is Woudenberg D2 trots medekoploper. Vandaag staat de uitwedstrijd tegen VRC D2 op het programma. Ook de Veenendaalse tegenstander is nog ongeslagen. Zij het dat zij twee keer gelijk speelden. Na een uur voetballen is het krachtsverschil duidelijk. De geel-zwarten winnen verdiend met 2-6.

Woudenberg D2 is een voetballende ploeg. En dat begint bij de achterhoede. Van de verdedigers wordt niet alleen verwacht dat zij hun tegenstander uitsachakelen. Thijs, Bram, Marcel, Daniël en Charley zijn de eerste aanvallers. De opbouw begint van achteruit. Meevoetballen dus. En daar zit 'm 't begin van 't succes van de D2. Ook vandaag is Woudenberg veel in balbezit. Dat leidt direct tot enkele kansen. De spitsen hebben het vizier echter nog niet gelijk op scherp. Na een minuut of tien vindt Jesse het welletjes. Hij prikt de eerste binnen. Tot de rust blijft het daarbij. Na de pauze daalt het niveau bij Woudenberg. VRC neemt het initiatief. En scoort de gelijkmaker. Het wordt grimmiger. De leiding van VRC probeert de scheidsrechter te intimideren. Gelukkig staat deze stevig in zijn schoenen. Woudenberg herpakt zich. Neemt de touwtjes weer in handen. Binnen twintig minuten neemt het afstand van de Veenendaalse Racing Club. Via 2x Loek, Alec, Jesse en Luuk  wordt het 1-6. VRC doet nog één keer wat terug. Het wordt 2-6. Een eindstand  die de verhoudingen op het veld goed weergeeft.

Klik hier voor alle uitslagen en de stand.