Amsvorde D1 - Woudenberg JO13-1

Amsvorde D1

Woudenberg D1, 1e klasse 09

15 oktober 2011 11:00

Woudenberg in degelijke partij naar makkelijke winst

Woudenberg D1 moest vandaag op bezoek bij het Amersfoortse Amsvorde. Het is een wat kleiner clubje met wederom grote jongens in de ploeg die in deze competitie ongetwijfeld nog eens voor een  verrassing zullen zorgen. Het begint allemaal wat minder leuk als Bas in de warming-up hardhandig met de paal in aanraking komt en teveel pijn heeft om te kunnen keepen. Als na vijf minuten Daan van Voskuilen ook nog uitvalt met een blessure moet de rest van de ploeg wel op de been blijven, wat gelukkig ook gebeurt. De plaats onder de lat wordt verdienstelijk ingenomen door spits Pepijn. Veel reddingen hoeft hij vandaag niet te verrichten maar de opbouw begint vaak wel al bij deze voetbalkeeper. Woudenberg moet zijn draai even zien te vinden na deze tegenslagen en Amsvorde krijgt de eerste kansen van de wedstrijd. Als Daniël recht in de felle zon kijkt en de bal hierdoor een keer extra moet laten stuiteren gaat de spits er met de bal vandoor richting Pepijn, maar de afronding is naast in plaats van op de goal. Woudenberg neemt langzaamaan het commando over en de spelers vinden elkaar steeds beter. Er volgt een mooie aanval als Daan van achteruit Coen inspeelt, die gelijk doorkaatst zodat de vandaag sterk spelende Marcel de bal in de diepte mee kan geven op Nick die voor de 0-1 kan zorgen. Even later is het andersom als Nick Marcel de kans geeft om richting doel op te stomen. Als het schot van Marcel door de keeper wordt gekeerd komt de bal bij Bart die hard uithaalt richting rechter benedenhoek. Helaas heeft de keeper ook hier weer het juiste antwoord op. Pas bij de derde inzet op rij, ditmaal door Sam, is de keeper verslagen 0-2. Even later is de wedstrijd beslist als Coen uit de rebound scoort op een inzet van Nick 0-3. Het vierde doelpunt is een kopie van het  derde doelpunt, maar wordt uiteindelijk alsnog afgekeurd op vermeend buitenspel. De spanning is er in de tweede helft een beetje af want Amsvorde voetbalt wel aardig mee, maar is niet in staat het de Woudenbergse verdedigers echt lastig te maken. Het wachten is op meer doelpunten van de geel-zwarten en die komen er dan ook. De 0-4 komt van de voet van Nick na een solo. De 0-5 is een goeie dribbel van Sam die hij besluit met een schot vanaf de zestien waar de keeper zijn lichaam niet goed achter krijgt. Bij de laatste goal behoudt de over rechts doorkomende Nick goed het overzicht en kan de meegesprinte Coen de eindstand bepalen op 0-6. De wedstrijden kunnen niet altijd zo zinderend zijn zoals tegen G.V.V.V. of V.V.Z.A. maar Woudenberg boekt gewoon een goede overwinning. Deze week veel voetbalplezier op kamp en de week erop weer een kraker thuis  tegen C.J.V.V. D1.