SVF B2 - Woudenberg JO17-2

Woudenberg B2 (najaar), 3e klasse 19

29 oktober 2011 13:00

Mooie overwinning Woudenbergse B2 op SVF B2

De Woudenbergse B2 moest zaterdag 29 oktober op pad naar Cothen voor de uitwedstrijd tegen SVF B2. SVF staat hoger op de ranglijst dan Woudenberg, maar de verschillen zijn niet heel groot.

De Woudenbergse B2 werd versterkt met Bas van Schaik uit de B1 en met Erwin Cortus uit de C2.

Gestart werd met Rutger in het doel, Hendaav, Rowin, Jente en Bas achterin. Op het middenveld Gerard, Jorrit en Nathan en voorin Johnno, Niels en Remco. Op de bank namen Youri en Erwin plaats.

De wedstrijd begon niet goed voor Woudenberg. Al in de 3e minuut kon een van de spitsen van SVF uit de rug van de verdediging van Woudenberg weglopen en was er voor Rutger geen houden aan: 1 – 0. SVF verdedigde kort op de man en liet Woudenberg weinig ruimte. Daardoor lukte het Woudenberg niet goed om via combinatievoetbal tot aanvalsopzetten te komen. Toch probeerde Woudenberg wel om het SVF zo lastig mogelijk te maken. In de 21e minuut wist Remco goed door te zetten en via een sliding de bal in het doel te werken, waardoor de stand weer gelijk werd. Nu brak een fase aan waarin Woudenberg het initiatief verder naar zich toe trok en ook duidelijk meer en meer in het spel wist te komen. Een corner van Woudenberg in de 30e minuut kon net niet door Youri ingetikt worden, maar het tekende wel de wedstrijd op dat moment. Des te vervelender was daardoor het tegendoelpunt van SVF 5 minuten later. Eigenlijk volledig uit het niets kwam de bal in het centrum bij een vrijstaande SVF speler terecht die vervolgens naar het doel van Rutger kon oprukken en Rutger kansloos liet. Op slag van rust leverde een vrije trap van Rowin nog behoorlijk wat problemen op voor de keeper van SVF, maar een doelpunt leverde het niet op.

Woudenberg begon wat laks aan de tweede helft, waardoor er een soort flipperkast-situatie voor het Woudenbergse doel ontstond, maar – gelukkig voor Woudenberg – Rutrger attent bleef. Wakker geschud begon Woudenberg weer via combinaties te voetballen. In de 55e minuut leverde zo’n combinatie succes op. Jorrit passte de bal naar links op Remco, die met een sprint de verdediger het nakijken gaf. Zijn schuiver was voor de keeper niet houdbaar, waardoor er weer een gelijkstand op de borden kwam. In de 75e minuut was het weer Jorrit die aan de basis van een doelpunt stond. Met een mooie trap werd Gerard op links bereikt, die de keeper met zijn schot het nakijken gaf, een 2 – 3 voorsprong voor de B2!

Rond de 80e minuut kreeg Woudenberg nog een vrije trap te nemen rond de middellijn. De bal van Remco kwam bij Niels in het strafschopgebied. Met draaien en kappen wist hij zich vrij te spelen en ook zijn schot kon niet meer door de keeper gestopt worden. In de blessuretijd kreeg weer Gerard de bal op links aangespeeld en ook nu was zijn bal onhoudbaar.

Al met al een hele mooie 2 -5 overwinning voor de B2. Ondanks de in de eerste helft opgelopen achterstand hebben de jongens laten zien dat door goed en attent te blijven voetballen zo’n achterstand kan worden weggewerkt.