Woudenberg JO13-1 - Soest SO D1

Soest SO D1

... (intikker)
    Marcel de Groot (intikker)
    Assist: Nick Venema
    Coen Veenendaal (intikker)
    Anoniem (schot)
    Assist: Anoniem
    Anoniem (schot)
    Assist: Mark Blok
    ... (kopbal)

Woudenberg D1, 1e klasse 09

5 november 2011 11:15

Siert Smit

Woudenberg scoort makkelijker dan SO Soest

Wederom een thuiswedstrijd vandaag voor de D1 en wel tegen de mannen uit Soest die puntloos onderaan staan. Onderschatting ligt dus op de loer voor koploper Woudenberg. De beginfase gaat gelijk op waarbij SO Soest voorlopig het meeste gevaar sticht. In de 12e minuut komen ze dan ook verdiend op voorsprong als de spits bij de eerste paal voor alle verdedigers en de  keeper uitkomt en fraai binnen tikt. Woudenberg moet toch echt aan de bak vandaag en o.a. Niels en Sam geven het goede voorbeeld door fel te voetballen en druk te zetten op de tegenstander. Een paar minuten na de openingstreffer levert dit al resultaat op als Marcel in het midden na een gewonnen duel wat vrijheid heeft en met een schot via de binnenkant van de paal de stand gelijk trekt 1-1. Waar Nick in het eerste kwartier zich nog vaak vastloopt door teveel voor de eigen actie te gaan laat het team vervolgens zien  hoe  je een uitgespeelde aanval opzet. Op rechts versnelt Coen bij zijn man vandaan en bedient de nu op volle snelheid liggende Nick in de diepte. Op snelheid en met het gezicht naar de goal is hij zelfs door een tank niet af te stoppen.  Nick behoudt het overzicht en laat Marcel zijn tweede doelpunt maken vandaag. Vlak voor rust gaat Nick weer richting goal en komt tot een schot vanaf de linkerkant. De keeper heeft teveel moeite met het schot en Coen kan zijn doelpuntje meepikken 3-1.  Ook de tweede helft gaat weer gelijk op met zo nu en dan goed spel van beide ploegen, maar ook veel slordigheden over en weer. De doelpunten vallen echter voorlopig aan de voor Woudenberg juiste kant. De 4-1 is een doelpunt van Nick door een fraaie assist van Mark door het midden. De 5-1 is een lekker afstandsschot van Nick. En ook aan de 6-1 van Pepijn gaat weer een assist van Mark vooraf. Dat Soest in de laatste minuten via twee counters nog twee keer tegen kan scoren heeft deze ploeg zeker verdiend maar mag Woudenberg zichzelf wel aanrekenen, want de ploeg rent met veel mensen naar voren, maar schakelt bij balverlies niet meer om  en laat de verdedigers zo tegen een meerderheid opboksen. Met de komende maand drie toppers op het programma  zal Woudenberg toch uit een ander vaatje moeten tappen als het bovenin wil blijven meedoen, want deze ploegen zullen waarschijnlijk de vele kansen die SO Soest vandaag kreeg wel benutten.