Candia '66 D1 - Woudenberg JO13-1

Anoniem (solo)

Woudenberg D1, 1e klasse 09

12 november 2011 10:30

Woudenberg op tijd bij de les

Op deze zonnige zaterdagmorgen legde de D1 een bezoek af aan het naast Ouwehands Dierenpark gelegen Candia’66 uit Rhenen. Er is veel gevoetbald afgelopen week waarbij de D1 op maandagavond een lekker oefenpotje speelde tegen het talentvolle CDW D2 (1-6 winst). Candia’66 is nog puntloos maar verliest de meeste wedstrijden slechts met een klein verschil. Flink opgezweept vanaf de kant beginnen ze zeer enthousiast aan de wedstrijd. Woudenberg laat het allemaal te makkelijk gebeuren en ziet Candia’66 tot tweemaal toe net iets scherper reageren vlak voor Bas zodat de D1 na 12 minuten tegen een 2-0 achterstand aankijkt. Woudenberg heeft een zetje in de rug nodig om het vertrouwen weer terug te krijgen. Dat zetje wordt vanaf de aftrap gelijk gegeven door Nick die zich vrijspeelt en verwoestend uithaalt vanaf 30 meter 1-2. Vanaf dat moment is Woudenberg weer goed bij de les en gaandeweg de wedstrijd wordt het alleen maar beter. Drie minuten na de 1-2 valt dan ook de 2-2 al als Pepijn een mooie individuele actie vanaf links knap afrondt. Candia’66 heeft er even aan geroken met een 2-0 voorsprong tegen de koploper, maar ziet Woudenberg snel weer op gelijke hoogte gekomen. Ook de keeper lijkt hierdoor wat van slag want de volgende corner van Pepijn werkt hij in zijn eigen doel 2-3. De tweede helft laat Woudenberg het niet meer spannend worden door al snel een grotere voorsprong te nemen. Als Nick vanaf rechts de bal hoog voorgeeft is het de vandaag uitblinkende aanjager Mark die met een heerlijke volley de 2-4 op het scorebord zet.  De 2-5 is ook een bekend recept als Nick hard op goal schiet, de keeper moet lossen en Coen de rebound in het net volleert. Na de 2-6 van Nick vergeet Woudenberg de score verder op te voeren. Het verbale commentaar van de Candia’66 begeleiding is jammer, maar de teleurstelling is blijkbaar groot bij de tegenstander. Met een mooie goal bepalen ze de eindstand nog wel op 3-6. De komende maand volgen er wedstrijden tegen de nummers 2, 3, 4 en 5, te beginnen met DOVO D1. Zij zijn met een zeer sterke serie bezig en zullen alles uit de kast halen om van Woudenberg te winnen om qua punten op gelijke hoogte te komen. Een prachtige wedstrijd om naar uit te kijken, komt allen a.s. zaterdag om 09.00 uur thuis.