Woudenberg JO12-1 - Renswoude D1

12 november 2011 9:30

J.vd Haar

D2 wint doelpuntrijke derby

Derby's staan normaal gesproken bol van spektakel. Geen goed voetbal, wel veel inzet. Voetbalwetten worden overboord gegooid. Vandaag staat op Sportpark de Grift de derby Woudenberg D2 - Renswoude D1 op het programma. De hanen tegen de kraaien. Een koploper tegen de hekkensluiter. Het wordt een echte derby.

Verzorger Hans van de Bergh; overuren

Vooraf zijn er in het geel-zwarte kamp vooral  zorgen om de blessures. Stefan kan sowiezo niet meedoen. Nick, Rick, Loek en  Marcel kwakkelen. Verzorger Hans van de Bergh maakt overuren. Dankzij hem staat er een representatief elftal op de mat. En dat is een klein wonder. Woudenberg pakt vanaf de aftrap het initiatief. Het duel speelt zich af op de helft van tegenstander. Renswoude bijt dapper van zich af. Is fel in de duels en wordt van de zijkant fanatiek opgezweept door de supporters. Woudenberg zet daar te weinig tegenover. Spelers lopen niet goed in de positie. Duels worden onnodig aangegaan. En de jongens zijn vaak net een stapje te laat. Reageren pas als de bal in de buurt is. Toch is het kwaliteitsverschil te groot. En de keeper van Renswoude heeft zijn dag niet. Zeven keer moet-ie vissen. Drie keer meer dan Jordy. De hanen kraaien victorie. En schrijven drie punten bij aan het totaal. Maar verder is het een wedstrijd om snel te vergeten.