Vreeswijk MC1 - Woudenberg MO15-1

Anne 3 x
    Alyssa 1 x

Grote en makkelijke overwinning voor Woudenberg MC1

Op papier een makkelijke uitwedstrijd tegen Vreeswijk in Nieuwegein. Enkele  speelsters hadden onderling al afgesproken 6 x te zullen gaan scoren. Onderschatting van de tegenstander is altijd gevaarlijk er moet altijd eerst nog gevoetbald worden. Dat vergat Woudenberg zeker in de eerste helft te doen, veel balverlies en hoge ballen die niet aankwamen. Tegen een sterkere tegenstander kan dat wel eens verkeerd uitpakken, Vreeswijk heeft echter niet een team wat daar gebruik van kon maken. Fysiek en technisch kwamen ze toch duidelijk te kort. Alleen de nummer 10 van Vreeswijk zorgde een aantal keren voor gevaarlijke aanvallen en  mede daardoor  wist Vreeswijk voor de pauze 2 x te scoren. Onnodige tegendoelpunten maar gelukkig heeft de MC1 een makkelijk scorend team. Nicole zorgde op de linkerflank regelmatig voor gevaar ook Laura speelde weer een prima wedstrijd. Met de pauze was het 2 – 6 en dus geen vuiltje aan de lucht. Voor de 2e helft kreeg het team de opdracht om korter op elkaar te spelen en met korte combinaties te spelen. Dat ging in een deel van de 2e helft goed en dat resulteerde in een aantal mooie treffers. Ook nu weer veel kansen en een kopbal van Ramona op de lat. De keepster van Vreeswijk deed het best aardig en wist met een aantal goede reddingen een monsterscore te voorkomen. Uiteindelijk bleef de teller bij 3 – 13 steken. Voor Alyssa Graafmans die in de 2e helft mocht invallen was het mooi dat ze haar eerste doelpunt scoorde in deze competitie.

Verslag: Gerard van Hal