Woudenberg JO17-2 - Hercules B4

Eddy Kramer

Knallende overwinning
    Woudenbergse B2

Zaterdag 26 november 2011 kreeg de Woudenbergse B2 Hercules B4 op bezoek. Hercules staat lager op de ranglijst dan Woudenberg. Maar, Woudenberg had met veel afwezige spelers te maken. Johnno en Youri konden niet aanwezig zijn, Gerard was een wedstrijd geschorst en Nathan was nog geblesseerd. Rowin wilde het deze wedstrijd weer gaan proberen. Vanuit de B1 was versterking gekomen in de vorm van Arthur, Bas, Justin, Ruben en Ricky.

Er werd gestart met Rutger op het doel, achterin Hendaav, Bas, Jente en Ruben. Op het middenveld stonden Richard, Jorrit en Arthur. De voorhoede werd gevormd door Niels, Ricky en Remco. Justin en Rowin begonnen op de bank. Woudenberg begon direct sterk. Al in de eerste minuut kwam de bal op rechts bij Ricky, die naar binnen draaide en op z’n Robbens de keeper het nakijken gaf, 1 – 0. Woudenberg bleef het initiatief houden, hoewel Hercules toch ook meer en meer in het spel kwam. Maar echt gevaarlijk kon Hercules niet worden. Woudenberg was meer op de helft van de tegenstander te vinden dan omgekeerd. In de 10e minuut ging Remco door op links. Zijn voorzet gaf zoveel problemen voor de defensie van Hercules dat de bal in het eigen doel werd gewerkt, 2 – 0. Woudenberg bleef aandringen en druk op de ketel houden. Een slechte uittrap van de doelman van Hercules kwam zodoende in de 18e minuut in de voeten van Ricky. En die moet je zo’n kans niet geven: 3 – 0. Toch liet Hercules het er niet bij zitten en kort na onze derde treffer leverde een aanval van hen over rechts ook een doelpunt op, 3 – 1. Vervelend voor Woudenberg was dat Rowin net nadat hij in het veld was gekomen, toch weer geblesseerd het veld moest verlaten. Hercules kon toch niet echt een vuist maken en in de 29e minuut leverde een mooie combinatie tussen Jente en Rick een schietmogelijkheid voor Jente op. Zijn bal ging precies over de keeper het doel in, 4 – 1. Nu brak een fase aan waarin Woudenberg oppermachtig was. Dat leverde na een mooie voorzet van Remco een fraai doelpunt voor Ricky (met het hoofd) op in de 32e minuut. Twee minuten later volgde een mooie pass van Jorrit op rechts op de wegsprintende Niels. Zijn schuiver was onhoudbaar voor de keeper, 6 – 1. Op slag van rust zag Remco nog een hard schot op de lat uiteenspatten. De terug stuiterende bal werd door Ricky nog ingeschoten, maar de keeper van Hercules was attent.

In de tweede helft ging Woudenberg direct op zoek naar een nieuwe treffer. Remco ging op links op avontuur. Net als aan het eind van de eerste helft, belande zijn schot ook nu weer op de lat en weer stond de keeper van Hercules een treffer van Ricky uit de terugvallende bal in de weg. Nog geen minuut later trok Bas in de 45e minuut mee naar voren. Hij leverde de bal in bij Ricky, die
    vervolgens zelf doorging en de 7 – 1 wist te maken. Toch kwam er nog een
    tegendoelpunt van Hercules uit de lucht vallen; uit een vrije trap werd een van
    de aanvallers goed vrijgespeeld en zijn schot was onhoudbaar voor Rutger, 7 –
    2. Maar dat was eigenlijk de enige tegenactie van Hercules. Hendaav leverde in de 49e minuut een mooie pass af op Niels. Ook deze bal wist hij keurig af te ronden, 8 – 2. In de 56e minuut nam Remco een vrije trap aan de rechterkant
    van het veld voor zijn rekening. Evenals in de eerste helft wist de verdediging
    van Hercules hier niet goed raad mee en werkt de bal in het eigen doel, 9 – 2.
    Een vrije trap kort daarna, nu genomen door Ricky, kwam op de paal terecht.
    Direct daarna zette Niels goed door op rechts, maar zijn bal ging net naast.
    Het was allemaal eenrichtingsverkeer in die fase. De vraag was eigenlijk
    wanneer de volgende doelpunten zouden vallen. Nou, daar komen ze: 64e
    minuut, Ricky, na een pass van Arthur. 67e minuut Ricky, na een aanval die door Remco werd ingeleid, 68e minuut Niels, na een combinatie tussen Arthur en Richard, 73e minuut weer Niels, na een voorzet van Richard. Eindstand 13 – 2 voor Woudenberg.

Door geconcentreerd te spelen, het eigen spel te spelen, kon deze grote overwinning behaald worden. Er zijn zeker ook uit deze wedstrijd nog wel aandachtspunten te halen, maar dat is niet erg en het zijn allemaal punten waardoor de B2 zich nog duidelijker kan laten zien op het veld.