Woudenberg JO13-1 - Saestum D1

26 november 2011 10:00

J. v.d. Haar

Revanche tegen Saestum

Na de 0-4 nederlaag van vorige week tegen DOVO D1 wachtte vandaag alweer de volgende zware opponent, Saestum D1. Voor de beker werd nog een 10-2 nederlaag geleden, maar dat gebeurde al in de tweede wedstrijd van het seizoen met een nog niet ingespeeld team. Saestum begon de competitie zeer sterk, maar is de laatste maanden afgezakt naar de middenmoot. Woudenberg gaat de strijd vol aan en probeert Saestum niet aan voetballen toe te laten komen. Ook Saestum geeft vol gas en zodoende wordt het een echte bikkelwedstrijd de eerste helft. Het is gelukkig Woudenberg dat op voorsprong komt als Nick een cornerbal uit de kluts achter de keeper weet te werken. Ook Saestum komt tot een aantallen goede aanvallen, maar heeft pech als zowel een schot als de rebound op de lat belandt. Saestum geeft net wat meer ruimte weg dan DOVO, waardoor Woudenberg er zo nu en dan combinerend gevaarlijk uit kan komen. Vlak voor rust wordt Nick diep gestuurd en hij rondt de aanval fraai af 2-0. Na rust is het een tijdlang Saestum dat aandringt en Woudenberg goed onder druk houdt. Saestum krijgt wat halve en hele kansen en de wedstrijd dreigt te kantelen. Tot driemaal toe weet Sam echter een bal van de lijn te halen zodat Woudenberg blijft leiden. Vooral fysiek heeft Woudenberg het nu moeilijk, want de eerste helft heeft veel kracht gekost tegen de wederom grote sterke jongens uit Zeist. Met de spirit zit het dit jaar wel goed, want Woudenberg blijft zeker verdedigend de duels niet uit de weg gaan. Aanvallend moet Woudenberg proberen het lichaam beter te gebruiken in de duels, zodat je ook tegen tegenstanders die sterker zijn makkelijker in balbezit kan blijven en dus beter onder de druk uit kan komen en weer een aanval op kan zetten. Hard blijven trainen geeft nog altijd het beste resultaat. Vlak voor tijd beslist Nick de wedstrijd en behaalt Woudenberg een zwaar bevochten overwinning. Woudenberg D1 doet nog steeds mee om de bovenste plaatsen en ontvangt volgende week Hooglanderveen D1. Als de verhalen kloppen dan is deze ploeg zeker van het niveau DOVO D1, want daar wonnen ze met 5-2 van. Aan de bak dus van de week, met maandag eerst nog een oefenwedstrijd tegen een interregionale selectie meisjes onder 14 jaar van het jeugdplan Nederland.