Woudenberg JO13-1 - Hooglanderveen D1

3 december 2011 10:00

Cor Schreuder

Nipte nederlaag  tegen Hooglanderveen

Na de oefenwedstrijd van afgelopen maandag tegen een interregionale selectie meisjes onder 14 jaar van het jeugdplan Nederland (6-3 verlies) stond er vandaag alweer een interessante wedstrijd op het programma. De grote vraag vandaag was of de wedstrijd door zou gaan vanwege de regenval afgelopen nacht en vanmorgen. Uiteindelijk bleek dit het geval te zijn, maar wel op kunstgras. De tegenstander is het sterke team van Hooglanderveen D1. De wedstrijd speelt zich af in de zeikende regen, maar de twee teams gaan er vol tegenaan. Als Nick zich in de 3e minuut door het centrum los worstelt van een aantal tegenstanders en ook nog goed afrondt 1-0 lijkt het een goede dag te worden voor Woudenberg. Na een minuut of tien is het echter al weer gelijk als een inlopende speler van Hooglanderveen uit een corner een mooie goal maakt. Hooglanderveen neemt nu meer het initiatief en zet een aantal gevaarlijke aanvallen op, veelal beginnend bij de handige rappe middenmidden. Toch weet Woudenberg in het restant van de eerste helft nog een aantal maal gevaarlijk te worden, maar tot een succesvolle afronding komt de ploeg net niet zodat met 1-1 de rust wordt bereikt. De wedstrijd ligt nog open maar het is Hooglanderveen dat in de 2e helft het initiatief pakt en net wat makkelijker een medespeler vindt dan onze jongens. Halverwege de 2e helft worden ze beloond met een goal als Woudenberg de bal niet goed weg krijgt. Hooglanderveen is vandaag over de hele linie net wat sterker en het zorgt er voor dat de Woudenbergse spelers een zware ochtend beleven. Een schande is dit zeker niet want Hooglanderveen beschikt over een zeer sterk ingespeeld team dat al jaren samenspeelt en twee jaar geleden al iedereen ondersteboven speelde in de Hoofdklasse als E1 team. Hooglanderveen wint verdiend en Woudenberg is teleurgesteld omdat de koppositie is weggegeven. Maar de jongens mogen ook trots zijn dat het tegen zo’n goede tegenstander tot de laatste minuut spannend blijft. Aanstaande dinsdag volgt er nog een leuke oefenwedstrijd tegen Vitesse D2, waar de vorig jaar bij Woudenberg uit de E1 weggeplukte keeper Mike v.d. Vaart in het doel staat. En als de weergoden het toelaten volgende week nog een topper uit tegen G.V.V.V. D1 voordat de winterstop aanbreekt, aan de bak dus.