Woudenberg JO17-2 - Valleivogels B2

Woudenberg B2 (najaar), 3e klasse 19

17 december 2011 11:00

Woudenberg B2 naar winst op Valleivogels B2

Een van de weinige wedstrijden die zaterdag 17 december doorgingen was de kraker Woudenbergt B2 tegen Valleivogels B2. Woudenberg staat boven Valleivogels, op de 3e plek. Maar, bij verlies van Woudenberg zouden de oosterburen Woudenberg voorbijsteken.

Woudenberg begon wel versterkt aan deze wedstrijd. De B1 was vrij en waar normaal drie spelers vanuit de B1 naar de B2 overkomen, waren dat er nu zes. Vanuit de eigen groep konden Rowin – nog steeds geblesseerd – en Richard, niet meedoen.

Gestart werd in de opstelling met Rutger op het doel, Hendaav, Bas, Jente en Youri in de achterhoede. Daarvoor op het middenveld Gerard, Jorrit en Nathan. De voorhoede werd gevormd door Johnno, Leon en Remco. Op de bank werd plaatsgenomen door Ruben, Ricky, Jesper, Stefan en Niels. In totaal dus 16 spelers.

In de beginfase was een gelijkopgaande wedstrijd te zien. Zowel Woudenberg als de gasten waren duidelijk aan het aftasten waar mogelijkheden zouden kunnen liggen. Tot echt gevaarlijke situaties leidde dat allemaal niet. Het leek alsof Valleivogels het initiatief wat meer naar zich toe wist te trekken na de startfase. Maar, na een minuut of 15 nam Woudenberg toch meer en meer het initiatief. Leon zag in die fase een schot nog net door de keeper tot corner verwerkt worden. Even later leek er een mooie mogelijkheid voor Remco op links te komen, maar hij stond net in buitenspel positie. Woudenberg zette duidelijk druk in dit gedeelte van de wedstrijd, want kort op de vorige mogelijkheid deed zich weer een mogelijkheid voor Leon voor, maar hij kwam net te kort en in tweede instantie kon ook Stefan net niet bij de bal komen. Stefan vuurde in de 23e minuut een bal op het doel af, waar de keeper van Valleivogels niet goed weg mee wist. Leon was attent en wist de 1 – 0 aan te tekenen. Een paar minuten later speelde Niels zich goed vrij, maar zijn schot werd door de keeper gepakt. Een paar minuten later was het werd keeper van Valleivogels die erger wist te voorkomen op schoten van Niels en Stefan. Woudenberg bleef aandringen, maar goed keeperswerk en net niet voldoende geluk aan Woudenbergse kant voorkwamen een grotere voorsprong voor Woudenberg.

Na de thee kreeg Woudenberg de opdracht om in een hogere versnelling te gaan voetballen, meer druk te gaan zetten. Maar Valleivogels had ook het nodige te horen gekregen en dat maakte de start van de tweede helft toch wel wat lastig voor Woudenberg. De Woudenbergers hervonden zichzelf vrij snel, ook wakker geschud door een paar aanvallen van Valleivogels. In de 48e minuut kwam de bal bij Ricky in het centrum. Met een stevige solo ging hij richting doel en wist vervolgens vanuit rechts de keeper te passeren, 2 – 0. In de 54e minuut was diezelfde Ricky naar rechts uitgeweken. Zijn voorzet was zo lastig voor de keeper dat de bal in het eigen doel verdween, 3 – 0. Woudenberg liet zich niet onbetuigd en eigenlijk kon Valleivogels niet veel anders meer doen dan de Woudenbergse speler achterna lopen, de Woudenbergse ploeg was duidelijk dominant. In de 56e minuut eindigde een mooie combinatie op links tussen Remco en Ricky tot het vierde Woudenbergse doelpunt, weer van de voet van Ricky. Kort hierop leverde Gerard een mooie pass af op Johnno, die met een even fraaie boogbal de keeper wist te passeren. Maar helaas, Johnno stond buitenspel. Niet veel later kwam de bal op rechts bij Niels en al vaker is de laatste tijd gebleken dat hij vanaf die kant zeer doeltreffend is; ook nu weer, waardoor een 5 – 0 stand kon worden genoteerd. Woudenberg bleef druk uitoefenen en Valleivogels kon nauwelijks nog een vuist maken. Een schot van Johnno ging net over en Niels kon zijn hoofd net niet voldoende onder een vrije trap van Ricky krijgen. Maar diezelfde Johnno maakte het de keeper in de 67e minuut zo lastig dat hij vervolgens de 6 – 0 kon intikken. Even later werd Ricky mooi aangepeeld door Leon en kon hij de 7 – 0 intikken (69e minuut). De wedstrijd was al duidelijk gelopen, waarbij Woudenberg het initiatief niet meer uit handen gaf. Toch was de koek nog niet op, want in de 75e minuut werd Niels goed aangespeeld door Remco in het centrum en kon Niels voor de eindstand van 8 – 0 zorgen.

Door deze overwinning is de derde plaats voor Woudenberg veiliggesteld. De eerste competitiehelft is nu afgesloten. Het moet gezegd worden dat de B2 na een wat moeizame start goed is teruggekomen. Als team is er in deze eerste competitiehelft door iedereen voor geknokt en het is mooi om te zien dat er ook zoveel spelvreugde is.