Woudenberg JO12-1 - DOVO D3

10 december 2011 9:00

Jan van de Haar

D2 sluit najaarscompetitie af in stijl

Nadat de kruitdampen van de topper van vorige week weer zijn opgetrokken wacht de D2 de laatste wedstrijd van de najaarscompetitie.  De tweede plek is veilig en alleen Zagreb-taferelen bij koploper Roda zouden nog voor een wonder kunnen zorgen. De D2 doet zijn plicht. Wint de wedstrijd en sluit de competitie af met een tweede plaats.

Alec Stalman; 2x trefzeker

Met een prachtige regenboog als achtergronddecor begint de wedstrijd op sportpark De Grift. Woudenberg pakt het initiatief en zet de tegenstander vast op eigen helft. Het eerste kwartier is eenrichtingsverkeer, zonder dat er echt grote kansen zijn. Het is Danny van Piggelen die de ban breekt. Op aangeven van Jesse rondt de rechtsbuiten koelbloedig af. Normaalgesproken werkt zo'n treffer bevrijden. Niets is minder waar. Woudenberg verslapt en DOVO zet aan. De Veenendalers, met overwegend tweedejaars D-pupillen nemen de regie over. Doelpunten blijven gelukkig uit. Na de pauze weet Woudenberg zich bij vlagen te herstellen. Een paar fraaie aanvallen zijn het gevolg en middenvelder Alec Stalman weet er twee hiervan doeltreffend af te ronden. Daniël Moesbergen, attent bij een corner, schiet de vierde Woudenbergse treffer binnen. Daarna is de pap op. DOVO mag nog wat terugdoen. Twee keer zelfs en beide doelpunten mogen er zijn. Dan vindt de prima leidende scheidsrechter Jan van de Haar het welletjes. Met een mooie 4-2 overwinning zoeken de mannen de kleedkamer op. De elfde competitiewedstrijd levert Woudenberg D2 de tiende overwinning op. En een tweede plek achter het ongenaakbare Roda. Doelsaldo 57-22.