GVVV D1 - Woudenberg JO13-1

Woudenberg D1, 1e klasse 09

10 december 2011 10:15

Zwakke vier minuten noodlottig

Onder een lekker najaarszonnetje mocht de D1 vanmorgen aantreden op het prachtige hoofdveld van topklasser G.V.V.V. Het belooft een mooie wedstrijd te worden gezien het feit dat de eerdere confrontatie tussen beide teams uitmondde in een spectaculaire 7-7 in de openingswedstrijd van het seizoen. Beide ploegen hebben na die wedstrijd het positieve meegenomen en de minder sterke punten verbeterd, want ze hebben de koppositie regelmatig van elkaar overgenomen. Het eerste kwartier is de wedstrijd goed in evenwicht, waarbij Woudenberg het dichtst bij de openingstreffer is als Nick na een lange rush alsnog de keeper zijn inzet ziet keren. Rond de 20e minuut is Woudenberg het plotseling helemaal kwijt als G.V.V.V. binnen vier minuten drie keer vrij voor Bas opduikt. De tweede treffer is weliswaar een fraaie uit de rebound, keihard in het kruis, maar Woudenberg moet de schuld toch vooral bij zichzelf zoeken, als je de wedstrijd in een paar minuten weggeeft. Even wordt gevreesd voor een afstraffing, maar de D1 recht op tijd de rug en gaat de duels weer met meer overtuiging aan. Waar Woudenberg vaak in de tweede helft wat terugzakt is het vandaag andersom. In de tweede helft wordt er wat meer als team gevoetbald , hard geknokt en proberen de jongens combinerend het doel van G.V.V.V. te bereiken. Makkelijk is dit niet want het verschil in fysieke kracht kan op deze leeftijd soms nog erg groot zijn. Zonder dat het nog echt spannend wordt vandaag weet Woudenberg zo nu en dan toch gevaarlijk door te komen. Een lob van Coen gaat een half metertje naast de paal over de uitgekomen doelman. Tien minuten voor tijd dringt Mark het strafschopgebied binnen en wordt gevloerd door een uitgestoken been van een verdediger wat een terechte penalty oplevert, 1-3 door Nick. Achteraf overheerst er toch een wat katterig gevoel, want ondanks dat G.V.V.V. een sterke ploeg heeft had er wellicht wat meer ingezeten als op het juiste moment de beuk er even ingegooid was. We sluiten wel positief af, want de conclusie na een half jaar voetbal is dat de spelers allemaal beter zijn geworden en dat er zelfs een perfecte teamprestatie is neergezet door in de top van de 1e klasse mee te voetballen. Jongens, probeer de positieve lijn door te trekken en de toeschouwers ook na de winterstop van jullie te laten genieten.