Houten D2 - Woudenberg JO12-1

Woudenberg D2, Groep 3 45

17 december 2011 12:15

Bekeravontuur D2 eindigt in Houten

Twintig wedstrijden heeft de D2 gespeeld dit najaar. Zestien keer werd er gewonnen en drie keer verloren. Vandaag voor de beker weer een tegenstander waarbij we weten dat we aan de bak moeten. Houten D2 draait bovenin mee in de tweede klasse. Een mooie testcase dus om te kijken waar we staan. Houten is beter, maar Woudenberg verweert zich dapper. Het wordt een echte bekerwedstrijd. Spannend, leuk voetbal, fouten en veel doelpunten. Houten trekt aan het langste eind, wint met 4-3 en bekert verder.

Rick Kuiter; voorop in de strijd

Een week met veel regen. En toch voetballen. Op een prachtig kunstgrasveld en ook nog met mooi weer. Houten D2 en Woudenberg D2 zijn beide eerste geworden in de bekerpoule en treffen elkaar vandaag in de knock-out fase. Erop of eronder dus. Houten heeft een paar goede voetballers. Zeer balvaardig en snel. Woudenberg heeft er de handen aan vol. Toch zijn het de geel-zwarten die de leiding nemen. De Houtense keeper trapt ongelukkig uit, schiet de bal in de voeten van Jordy, die niet twijfelt en beheerst binnenschiet. Daarna neemt de thuisploeg het heft in handen. Gelegenheidskeeper Bas, die de zieke Jordy Kok uitstekend vervangt, krijgt het druk. Verdedigend is Woudenberg niet resoluut genoeg. Houten weet hiervan twee keer te profiteren en gaat met een 2-1 voorsprong de rust in. Na rust schakelt Woudenberg een tandje bij. Danny van Piggelen schiet van afstand. Een mooi schot, de bal lijkt houdbaar, maar glipt door de handen van de keeper van Houten. Houten zet aan, maakt de 3-2. Woudenberg toont voetballend te veel respect voor de tegenstander. De opbouw is matig, passes zijn te slap en er wordt onvoldoende vrijgelopen. Toch krijgen Jordy en Jesse nog goede mogelijkheden, maar tien minuten voor tijd wordt het 4-2. Een vrije trap zeilt over keeper Bas in de verre hoek. Woudenberg probeert het nog een keer. Middenvelder Rick Kuiter onderscheidt zich door voorop te gaan in de strijd en veel duels te winnen. Kort voor tijd valt de 4-3. Jordy schiet zijn tweede van vandaag binnen. De tijd is te kort om nog tot goede kansen te komen. Laat staan om de gelijkmaker te maken. Het blijft 4-3. Een leuke pot voetbal met een verdiende winnaar. Maar Woudenberg kan het veld met opgeheven hoofd verlaten.