Hooglanderveen D1 - Woudenberg JO13-1

Woudenberg D1, 1e klasse 09

21 januari 2012 12:00

Gelijkspel  tegen Hooglanderveen

In de schaduw van Ikea Amersfoort neemt de D1 het om 12.00 uur op tegen Hooglanderveen D1. De korte winterstop is Woudenberg doorgekomen met zaalvoetballen, de winterloop en een oefenwedstrijd tegen S.D.V.B. D1. Die wedstrijd gaf hoop op een goede tweede seizoenshelft gezien de 5-2 overwinning. De wedstrijd wordt op een mooi kunstgrasveld gespeeld, maar de harde gure wind, dwars over het veld, maakt goed voetbal eigenlijk onmogelijk. Het wordt een echte knokwedstrijd met weinig goed voetbal en nog minder kansen. Uit een spaarzame goede aanval is het Nick die Woudenberg in de 12e minuut op voorsprong zet met een hard en hoog schot 0-1. De grote sterke verdedigers van Hooglanderveen hebben er verder goed het oog in en zorgen ervoor dat Woudenberg het aanvallend lastig heeft. Voetballend komt de technische ploeg van Hooglanderveen echter ook niet tot gevaarlijke aanvallen, want het hele team van Woudenberg knokt voor elke meter deze wedstrijd. De doelpunten zullen schaars zijn vandaag dus er lonkt zelfs een overwinning. De tweede helft wordt Hooglanderveen toch in het zadel geholpen door de scheidsrechter. Waar deze man in de 1e helft nog goed floot wordt elke overtreding nu uitgelegd in het voordeel van de thuisploeg. Als Pepijn en Nick nog maar één tegenstander uit moeten spelen en Nick duidelijk achter de bal blijft, maar toch teruggefloten wordt, uit Nick zijn frustraties richting de man in het zwart, wat hem op 5 minuten toekijken komt te staan. Even later is de hulp helemaal beslissend als Hooglanderveen een makkelijk gegeven vrije trap krijgt op een mooie plek. Bas lijkt de bal te keren, maar verkijkt zich toch op de snelheid van de bal en maakt een, voor hem zeldzaam, slippertje 1-1. Dit keer gaat Marcel nog even verhaal halen wat ook hem op een tijdstraf komt te staan. Wat er gezegd is door de spelers bleef door de harde wind voor het publiek onhoorbaar, dus over de terechtheid van de beslissing kan niet geoordeeld worden. Een scheidsrechter verdiend echter wel altijd respect, ook als hij slecht fluit. De wedstrijd eindigt uiteindelijk in een gelijkspel en is, zeker gezien hetgeen beide ploegen aanvallend creëerden, een terechte uitslag.