Woudenberg verliest van sterke tegenstander

Delta Sports D2

D-Pupillen (voorjaar), D2, 2e klasse 49

12 mei 2012 9:30

Jordy Kok; prachtige safe

De laatste pot van het seizoen. Een inhaalwedstrijd tegen Delta Sports D2. Een goed voetballende ploeg. Uit werd nog met 4-1 verloren. De wedstrijd van vandaag lijkt een kopie van de heenwedstrijd. Woudenberg komt net te kort om het de tegenstander moeilijk te maken. Toch doen we aardig mee. Scoren twee keer. Maar krijgen er ook vijf om de oren. De 2-5 geeft de verhoudingen goed weer.

Op Stefan na is het team compleet. We weten dat alles moet kloppen vandaag om het de tegenstander lastig te maken. En dan moet het ook nog een beetje meezitten. En dat doet 't niet vandaag. Delta Sports heeft veel balbezit en laat de bal goed rondgaan. Woudenberg mist zonder bal de scherpte en aan de bal de rust. Er wordt heel behoorlijk gevoetbald, maar  de ballen worden te gemakkelijk ingeleverd. Er is te weinig beweging op het middenveld en voorin. Na een kwartier komen de Houtenaren op voorsprong uit een prima corner. Binnen tien minuten loopt Delta Sports uit naar 0-3. Net voor rust brengt Nick van Raay  de hoop terug in de Woudenbergse harten. Na rust is het spel redelijk in evenwicht. Woudenberg loert op de aansluitingstreffer, is daar ook dicht bij, maar toch is Delta Sports dat het net weet te vinden. Daarna is het weer de beurt aan Woudenberg. Een vrije trap op zo'n twintig meter van de goal. Een ideaal plekje voor Charley. De linksback krult de bal onhoudbaar in de bovenhoek. De tijd is nog te kort om het de tegenstander echt moeilijk te maken. Delta Sports weet nog één keer te scoren. En zelfs bijna twee keer. Maar keeper Jordy denkt hier anders over. De Woudenbergse sluitpost zorgt met een magnifieke safe voor het hoogtepunt van de wedstrijd. Het blijft 2-5. Verliezen is niet leuk, maar met de nederlaag van vandaag kunnen we vrede hebben. Het spel aan de kant van Woudenberg was heel aardig, maar de tegenstander was gewoon iets beter.