B2 brengt zichzelf in problemen op weg naar kampioenschap

B-Junioren (voorjaar), B2, 3e klasse 32

5 mei 2012 11:00

Wim Vermeulen

(Eindstand is niet correct doorgegeven, dit moet 4-4 zijn.)

Zaterdag 5 mei zou de Woudenbergse B2 officieus het kampioenschap van de derde klasse kunnen behalen bij winst op de directe concurrent DOVO B4. De uitwedstrijd hadden de geel-zwarten na een moeizame 1e helft in een 5-2 overwinning laten eindigen. Maar ja, DOVO zou zeker gebrand zijn op revanche.

Met dertien spelers, Rutger, Hendaav, Rowin, Jorrit, Youri, Remco, Ibrahim, Nathan, Johnno, Léon, Gerard, Jente en Niels werd de wedstrijd begonnen. Jente en Niels begonnen op de bank. Het was al direct duidelijk dat DOVO niet zomaar mee wilde werken aan een Woudenbergs feestje. In de eerste tien minuten van de wedstrijd was het vooral DOVO dat het betere spel liet zien en Woudenberg onder druk wist te zetten. Dat leverde ook een aantal mogelijkheden op voor DOVO, maar gelukkig voor Woudenberg stond het vizier nog niet op scherp. Zeker drie mogelijkheden bleven voor DOVO onbenut in die fase om op voorsprong te komen. Woudenberg was gewaarschuwd en trok het spel toch iets meer naar zich toe .In de 10e minuut was Youri uit een corner dichtbij een treffer, maar de bal ging net te hoog om zijn hoofd er tegenaan te zetten. Maar vrijwel direct daarna was het wel raak voor Woudenberg. Een aanval over links via Léon leverde een voorzet op op Remco die volledig was vrijgelaten, 1 – 0.

DOVO liet het daar niet bij zitten en probeerde de gelijkmaker te maken. In de 23e minuut leverde dat bijna resultaat op uit een corner, maar de bal ging via de bovenkant van de lat over. Woudenberg had in deze fase meer controle over het spel, maar had het duidelijk wel moeilijk onder de druk van DOVO. Toch probeerde de B2 wel de marge te vergrote. In de 33e minuut via een mooie aanval over rechts via Hendaav. Zijn voorzet bleef net buiten bereik van Léon. Even later gaf diezelfde Léon een mooi pass op Johnno, maar hij stond net buitenspel, Tegen het eind van de eerste helft drong DOVO steeds sterker op en Woudenberg kraakte in de voegen. In de 37e minuut werd een open kans nog gemist door de Veenendalers, maar in de 39e minuut was er geen houden meer aan. Via een rommelige situatie verdween de bal achter Rutger in het net, 1 – 1 op slag van rust.

Gewaarschuwd door de dadendrang van DOVO begon Woudenberg aan de tweede helft. Dat leverde al direct een gevaarlijke situatie op voor het doel van DOVO uit een corner van Remco. De kopbal van Niels ging maar net naast. In de 51e minuut gaf Léon een mooie pass op Gerard. Die had net iets teveel tijd nodig om tot een goed schot te komen. In de 43e minuut werd Niels op rechts aangespeeld. De bedoeling was een voorzet, maar zijn bal had zoveel effect, dat deze over de keeper heen in het doel verdween, 2 – 1. DOVO liet zich niet onbetuigd. Eerst wist Rutger het gevaar nog te keren, maar even later kwam DOVO weer op gelijke voet uit een corner, 2 – 2. Direct daarop probeerde Hendaav met een afstandsschot het voordeel weer aan Woudenbergse kant te krijgen, maar zijn bal ging net over. In de 68e minuut leverde een voorzet van rechts van Ibrahim wel een doelpunt op; Niels wist prima in te koppen, 3 – 2. Maar 4 minuten later stond het voor de derde keer weer gelijk. Uit een corner werd opnieuw gescoord door de gasten, 3 – 3.

In de 78e minuut leverde een vrije trap van Rowin zoveel gevaar op voor het doel van DOVO, dat de bal uiteindelijk door een verdediger met de hand weggeslagen werd. Jorrit ontfermde zich over de bal en scoorde beheerst, 4 – 3. Zo kort voor tijd zou Woudenberg deze voorsprong toch niet meer uit handen mogen geven, maar het ongelooflijke gebeurde toch. In de allerlaatste minuut was het toch weer DOVO dat langszij wist te komen. Twee aanvallers stonden volkomen vrij op links en de hoek was voor het uitkiezen, 4 – 4.

Dat bleek ook het laatste wapenfeit van de wedstrijd te zijn. Door dit gelijkspel is het verschil tussen Woudenberg en DOVO nog steeds 1 punt in het voordeel van Woudenberg. DOVO moet op 12 mei tegen het onderaanstaande Bunnik en Woudenberg ontvangt in eigen huis het op de derde plaats staande SVF. Een lastige en zware wedstrijd, waarbij alleen bij winst het kampioenschap zeker is.