CJVV D1 - Woudenberg JO13-1

Assist: Anoniem

Woudenberg D1, 1e klasse 09

31 maart 2012 9:45

Goede overwinning tegen C.J.V.V.

Omdat C.J.V.V. vorige week niet voldoende mensen op de been kon brengen werd de wedstrijd een weekje later gespeeld. In de thuiswedstrijd lieten beide ploegen al zien dat ze aardig aan elkaar gewaagd zijn, gezien de spectaculaire 5-4 overwinning voor onze jongens. Woudenberg zit echter in een wat moeilijkere fase en heeft na de winterstop haar draai nog niet echt weten te vinden. Nadat vandaag het eerste kwartier weer een licht overwicht heeft laten zien voor tegenstander C.J.V.V., waarin ze gelukkig niet tot scoren komen, komt Woudenberg langzaam wat beter in haar spel. Als Marcel een schot lost in de 17e minuut en de keeper de bal laat glippen komt Woudenberg zelfs op voorsprong. Dit geeft wat vertrouwen en Woudenberg weet in de eerste helft nog enkele malen gevaarlijk op te duiken voor het C.J.V.V. doel. De 0-2 valt dan ook als Nick profiteert van een goede loopactie van de andere spitsen en de vrijgekomen rechterkant met zijn snelheid benut en beheerst afrondt. Toch gaat het in de 1e helft nog mis, want C.J.V.V.  weet twee knappe goals te maken en zodoende de stand weer gelijk te trekken. Toch heeft iedereen met een Woudenberg hart er wel vertrouwen in want de tweede helft heeft Woudenberg de behoorlijk harde wind volledig mee, wat natuurlijk het voetballen wel wat makkelijker maakt. Toch duurt het nog tot halverwege de 2e helft tot Woudenberg het verschil kan maken. Vlak achter elkaar zorgen Nick, met een hard schot en Pepijn, die een in het strafschopgebied afgeslagen bal oppikt en heerlijk binnenkrult, voor een 2-4 voorsprong. C.J.V.V. toont veerkracht en met een kopbalcorner komen ze weer dichterbij 3-4. Even later is het echter al weer 3-5 door Coen die een bal in de hoek plaatst en Woudenberg weer wat lucht geeft. Twee minuten voor tijd is het weer de beurt aan C.J.V.V. met een mooie goal vanaf de linkerkant. En weer antwoordt Woudenberg gelijk door een steekballetje binnendoor van Christiaan op Nick, die met een punter de eindstand bepaalt op 4-6. Een prima overwinning tegen een goede tegenstander. Jullie hebben keihard geknokt voor de overwinning. En als Woudenberg in balbezit het geduld weet op te brengen om niet gelijk de ballen diep te spelen, maar een medespeler aan te spelen die wat dichterbij staat, dan komt de eindpass nog veel vaker aan.