Woudenberg komt tekort in Houten

D-Pupillen (voorjaar), D2, 2e klasse 49

24 maart 2012 10:45

Marcel Ruyter,  foutloze wedstrijd

Tegen een goede tegenstander kun je winnen. Dan moet alles kloppen. Duels moeten worden gewonnen en kansen moeten worden benut. Zaterdag speelt Woudenberg D2 een goede wedstrijd. Maar niet goed genoeg om het Delta Sports echt lastig te maken. Bij vlagen laat Woudenberg prima voetbal zien. De thuisclub uit Houten is over de gehele wedstrijd scherper en effectiever. En wint verdiend, maar een beetje geflatteerd met 4-1.

Alec en Peter Stalman zijn allebei ziek. Els houdt de mannen vandaag op stal. Marco is met de meiden mee. Daartegenover staat de terugkeer van Charley. Koploper Delta Sports is nog zonder puntverlies. Woudenberg speelt twee keer 1-1 en verliest nipt met 4-3 bij DEV. Vooraf is duidelijk dat het een moeilijke pot wordt. En dat wordt het ook. De eerste tien minuten gaat het gelijk op. Daarna ontbreekt de scherpte in de duels. Delta Sports is feller. Wint veel duels. En scoort. 2x. Nog voor rust is het Jesse die na goed doorzeten de aansluitingstreffer maakt. Kort na rust een doelpunt van Delta Sports. Randje buitenspel. De scheidsrechter keurt de goal af, maar onze grensrechter is zo sportief om hem erop te wijzen dat de doelpuntenmaker achter de bal stond. Woudenberg zet aan. Achterin speelt Marcel een berepartij. De kleinste man van het veld is voor de duvel niet bang en wint elk duel. De 3-2 hangt in de lucht. Een kopbal van Luuk, een lobje van Jesse en twee ballen op de paal. Het zit ons niet mee vandaag. Daniël heeft buikpijn en Rick had gisteren sportdag op school. Daarnaast misten we ons motortje Alec op het middenveld. Alles bij elkaar komen we net iets tekort om een goed resultaat mee te nemen uit Houten. Vijf minuten voor tijd scoort de thuisploeg de beslissende 4-1. En daarmee gaat het laatste sprankje Woudenbergse hoop verloren. En de wedstrijd. 4-1 Is net iets te veel van het goede. Maar verder valt er op de overwinning van Delta Sports niets af te dingen.