Woudenberg MO15-1 - Jisp MC1

Woudenberg MC1  - Jisp MC1   uitslag 8 - 2

Donderdagavond 22 maart   2012

Uitstekende teamprestatie MC1

Na de te hoog uitgevallen nederlaag van afgelopen zaterdag was het voor de
    Woudenbergse MC1 weer zaak om te winnen. Dus geen trainingsavond maar een serieuze competitiewedstrijd. Gelukkig had Ramona Sturkenboom weer groen licht om te spelen, maar is het blessureleed bij de MC1 nog niet achter de rug. Anne heeft nog steeds last van haar enkel, onze keepster met een vervelende blessure die haar de komende weken aan de kant houdt en ook Eline was niet geheel fit. De MC1 begon uitstekend en liet meteen zien er zin in te hebben, Nicole gaf meteen haar visitekaartje af door na 3 min. al te scoren. 5 minuten later was het Ramona met een uitstekend doelpunt en het leek een mooie avond te worden. Woudenberg ging gestaag verder vanuit een goed gesloten verdediging waar Esther, Maartje, Jamie en Romy uitstekend speelden, werden een aantal mooie aanvallen ingezet. In de 20e minuut was het weer Ramona die scoorde en drukte hiermee duidelijk haar stempel op de wedstrijd, ondanks dat ze nog niet voluit durfde te spelen was ze wel erg belangrijk voor de ploeg. Buiten haar doelpunten was ze ook de aangeefster voor Nicole met mooie steekpasjes. Een snelle uitval van Jisp leverde een tegendoelpunt op. Met een 3 – 1 ruststand was het zaak om met inzet te blijven spelen, al binnen 1 minuut in de 2e helft een belangrijk doelpunt van Nicole. Even een onrustige periode van de MC 1 en Jisp scoorde tegen en even leek de wedstrijd te kantelen. Vanaf de kant werd de ploeg toegeroepen door de leiding en dat had effect, op snelheid kreeg met name Eline die ontzettend hard werkte een aantal goede kansen maar kwam na haar snelle sprints kracht te kort om te scoren. Vanaf de 50 e minuut liet Woudenberg de score met goede combinaties oplopen tot een stevige 8 – 2 overwinning. De ploeg verdiende deze avond een compliment, ook de scheidsrechter die uitstekend floot en een zeer sportieve tegenstander die ondanks de grote nederlaag zeer behoorlijk speelde.

Verslag: Gerard van Hal