Soest SO D1 - Woudenberg JO13-1

Anoniem (schot)
    Anoniem (intikker)
    Assist: Anoniem
    Marcel de Groot (intikker)
    Assist: Nick Venema
    ... (penalty)
    Anoniem (scrimmage)

Woudenberg D1, 1e klasse 09

14 april 2012 10:45

Woudenberg D1 komt weer op stoom

Op het prachtige grote kunstgrasveld in Soest waar ons eerste elftal vorig jaar nog zo jammerlijk het kampioenschap aan Valleivogels moest laten nemen de mannen van de D1 het vandaag op tegen SO Soest D1. Na een stroeve seizoensstart is dit team inmiddels aardig opgeklommen richting de middenmoot. De eerste helft is, naar later blijkt, de meest attractieve van de twee. Woudenberg probeert verzorgt te voetballen en slaagt daar bij vlagen heel aardig in. De grootste kansen zijn in het eerste kwartier dan ook voor de geel-zwarten. Het vizier staat echter nog niet op scherp en daar profiteert SO Soest goed van door een snelle counter te plaatsen en de 1-0 op het bord te zetten. Woudenberg stelt even later orde op zaken als Nick een tegenstander opjaagt die de bal niet onder controle krijgt en de bal hard tegen de touwen schiet 1-1. Woudenberg gaat nu goed door en stuurt Coen op rechts de diepte in. Na een lange rush weet hij de meesprintende Nick te bereiken die de bal binnen kan lopen bij de tweede paal. 1-2. Bij de 1-3 is het Nick met een actie over rechts die nu Marcel in staat stelt de bal bij de tweede paal binnen te tikken 1-3. Vlak voor rust wordt het toch weer spannend als de thuisclub een penalty mag nemen na een ongelukkige handsbal van Daan Boonstoppel 2-3. SO Soest gelooft er weer in een probeert Woudenberg in de beginfase onder druk te zetten. De druk neemt inderdaad toe en even later ligt de bal weer op de stip als een Woudenberg verdediger een fractie te laat bij de bal is en dus het been van de tegenstander raakt. Bas voorkomt echter de 3-3 door de inzet katachtig uit zijn doel te houden. Het restant van de wedstrijd is wel spannend maar levert geen goed spel meer op van beide kanten. Halverwege de tweede helft beslist Nick de wedstrijd door puur op inzet de 2-4 aan te tekenen. In een scrimmage van zo’n tien seconden weet hij een tegenstander op acht af te troeven en uiteindelijk van dichtbij te scoren. In de laatste minuut komt Woudenberg zelfs op 2-5 als Niels zijn eerste goal van het seizoen maakt door goed voor zijn man te komen en vanaf een meter of twintig de bal in de verste hoek te schieten. Met nog drie competitiewedstrijden te gaan is Woudenberg goed op weg om de vierde plaats veilig te stellen.