Woudenberg JO13-1 - Quick 1890 AFC D1

21 april 2012 10:00

J. v.d. Haar

Woudenberg moeizaam langs Quick 1890 AFC

Het seizoen loopt op zijn eind en Woudenberg probeert het mooie seizoen nog extra glans te geven door een goede serie wedstrijden neer te zetten. Op papier lijkt dat te kunnen tegen het laag geklasseerde Quick 1890 AFC D1 uit Amersfoort. Maar schijn bedriegt, want deze ploeg is technisch vaardig en verliest de meeste wedstrijden met minimaal verschil doordat het geen zestig minuten het hoge niveau vast kan houden. Quick neemt brutaal het initiatief en combineert er lustig op los het eerste kwartier. Aan stootkracht ontbreekt het de gasten wel, want tot echt gevaarlijke doelpogingen komt het nog niet. Daar zit ook gelijk het verschil met Woudenberg, want de stootkracht van Nick is dit jaar van een bijzonder hoog niveau. Aan een klein beetje weggegeven ruimte door Quick heeft hij genoeg om Woudenberg in de eerste helft op voorsprong te zetten door zijn tegenstander op snelheid te kloppen en in twee instanties af te ronden 1-0. Vanaf de aftrap in de tweede helft laat Nick een andere kwaliteit zijn, namelijk de solo met als eindstuk een verwoestend schot van een meter of vijfentwintig 2-0. Toch is het een wedstrijd waarin Woudenberg moet knokken tot het einde om het goed voetballende Quick niet terug in de wedstrijd te laten komen. Een vrije trap van de gasten wordt in eerste instantie afgekeurd voor buitenspel, maar door de eerlijkheid van Willem-Jan (bal werd niet aangeraakt) komen de gasten verdiend terug tot 1-2. Er volgen aan beide kanten nog enkele goede aanvallen maar tot doelpunten leidt dat verder niet, totdat vlak voor tijd Nick de bal in de korte hoek pegelt en Woudenberg deze niet grootse wedstrijd uiteindelijk wint met 3-1.