DOVO D1 - Woudenberg JO13-1

Woudenberg D1, 1e klasse 09

5 mei 2012 10:30

Einde in stijl

Op het mooie hoofdveld van DOVO speelt Woudenberg vandaag de laatste wedstrijd van het seizoen en wel tegen KAMPIOEN DOVO D1. Een zware dobber of …….. Het wordt uiteindelijk een wedstrijd waarin heel veel gebeurt. De echte scherpte lijkt er een beetje af bij de Veenendalers na het enkele weken geleden binnengehaalde kampioenschap, maar ook zij willen, net als Woudenberg, een goed seizoen lekker afsluiten. Na wat speldenprikjes over en weer vindt Nick de meegelopen Pepijn die vanaf de rand zestienmeter de 0-1 binnen schiet. Twee minuten later is het weer gelijk als één van de boomlange spelers uit een vrije trap de 1-1 binnenkopt. Woudenberg komt nu een paar keer goed weg bij kansen van DOVO, maar weet aan het einde van de eerste helft weer een aantal maal zeer gevaarlijk door te komen. Een combinatie tussen Pepijn en Nick wordt ditmaal door laatstgenoemde afgerond 1-2. De druk houdt aan en uit een scrimmage valt even later zelfs de 1-3. Nu heeft DOVO geluk dat Woudenberg niet al voor rust naar 1-4 of zelfs meer uitloopt. Vlak voor rust weet DOVO toch een counter te plaatsen en de aansluitingstreffer te noteren 2-3. DOVO mag deze laatste wedstrijd op eigen veld natuurlijk niet verliezen en daar denkt de scheidsrechter helaas ook zo over. Met twee duidelijke buitenspeldoelpunten wordt DOVO in het zadel geholpen. Gevlagd wordt er wel maar daar heeft de scheidsrechter maling aan. Als ook een gevaarlijke counter van Woudenberg van eigen helft afgevlagd wordt voelt Woudenberg zich wel …….. Wellicht was hier van opzet geen sprake, want de moeder van een DOVO-speler hield waarschijnlijk voor het eerst in haar leven een vlag in haar handen. Toch komt Woudenberg langszij als Nick gevloerd wordt in de zestien en de penalty raak schiet 4-4. Te slap ingrijpen van Woudenberg-zijde komt de ploeg duur te staan, want DOVO heeft daarmee geen medelijden 5-4. Gerechtigheid in de laatste minuten want Nick wordt gelanceerd in de diepte en dan is het vaak raak, zo ook nu 5-5! Laten we positief eindigen, een prima prestatie in een vermakelijk pot voetbal.

Het seizoen zit erop en de conclusie is dat Woudenberg D1 boven verwachting heeft gepresteerd dit jaar, wat resulteerde in een uitstekende vierde plaats op ranglijst met 43 punten uit 22 wedstrijden. Lange tijd heeft Woudenberg de ranglijst zelfs aangevoerd, maar er waren toch 3 ploegen uiteindelijk net wat beter (DOVO, GVVV en Hooglanderveen). Toch wist Woudenberg ook deze ploegen allen een keer op een gelijkspel te houden. 3 punten dus tegen de top, 3 à 4 punten tegen de middenmoot en de volle buit tegen de onderste ploegen. De teamprestatie staat voorop en de spelers hebben zich prima staande weten te houden in deze klasse en je zag ze letterlijk en figuurlijk groeien. De 53 competitie goals van Nick zijn toch wel uniek en mogen daarom niet onvermeld blijven. Dennis, Sjaak en Willem Jan, jullie hebben er een mooi jaar van gemaakt en we hebben genoten van deze D1.