DVSU D1 - Woudenberg JO13-1

DVSU D1

Joost de Vries (intikker)
    Coen Veenendaal (intikker)
    Anoniem (schot)

D-Pupillen beker poule, D1, Groep 1 36

8 september 2012 8:30

Het gaat beginnen

Na een aantal leerzame oefenwedstrijden stond vandaag de eerste bekerwedstrijd op het programma. Gelukkig deed bij iedereen de wekker het goed, want om 07.25 uur reden we van de parkeerplaats weg richting Lunetten in Utrecht om aan te treden tegen DVSU D1. Een voor Woudenberg nogal onbekende club, maar wel een 1e klasser dus ze zullen wel wat kunnen. Onder ideale omstandigheden werd er om half negen afgetrapt. Het begin was nogal rommelig, waarin Woudenberg een overwicht had maar de spelers elkaar nog niet goed konden vinden. Op een paar spelers na blijkt DVSU toch niet zo’n geweldig team te hebben, maar Woudenberg speelt de eerste fase van de wedstrijd net zo slordig als de tegenstander. In de 7e minuut komt Woudenberg op achterstand door een snelle counter via de snelle spits die Laurens kansloos laat 1-0. In de loop van de tweede helft komt Woudenberg beter in het ritme en DVSU speelt eigenlijk niet meer mee. De vele kansen worden echter nog niet benut zodat het lang een spannende wedstrijd blijft. Vijf minuten voor rust wordt de ban dan eindelijk gebroken als Joost een gepareerd schot van Nick alsnog tegen de touwen jaagt 1-1. Vlak voor rust is het Coen die Woudenberg uit een corner op voorsprong schiet 1-2. In de blessuretijd volgt een prachtige goal via diverse combinaties waarin Niels uiteindelijk het kanon over mag halen 1-3. Het verschil is gemaakt en DVSU komt er zo nu en dan nog gevaarlijk uit, maar aanvallend loopt Woudenberg er zo nu en dan wel heel gemakkelijk doorheen. Via een mooie knal van de sterk spelende Niels van Veenendaal, en twee doelpunten van zowel Jesse als Nick wordt de eindstand bepaald op 1-9. Ook de laatste goal is het vermelden zeker nog waard, ook dit keer weer een goed opgezette aanval over rechts met ditmaal een koppende Jesse als eindstation. Toch wordt er van de week op afronden getraind, want er zijn nog een stuk of tien kansen onbenut gelaten. Jongens, een goed begin en volgende alles uit de kast tegen een veel sterkere tegenstander Sporting ’70 D1.