Woudenberg JO13-1 - Sporting 70 D1

15 september 2012 10:00

Eddy Kramer

Woudenberg start prima

Vandaag dan eindelijk de 1e competitiewedstrijd tegen het Utrechtse Sporting ’70 D1. Op het eerste gezicht lijkt het een jaar te worden waarin veel teams aan elkaar gewaagd zullen zijn. Het is dus belangrijk om goed te beginnen aan het seizoen. Dat heeft Sporting ’70 het best begrepen want zij schieten uit de startblokken en komen al binnen vijf minuten op 0-1 door een mooie aanval over rechts. Het spel is nog wat rommelig met veel duels overal op het veld. Toch is het Woudenberg dat steeds vaker de vrije man weet te vinden om vervolgens enkele gevaarlijke aanvallen op de mat te leggen. De dreiging van de Woudenbergse voortwaartsen wordt groter, maar het laatste zetje ontbreekt nog zodat we met een achterstand lijken te gaan rusten. In de blessuretijd komt echter de verdiende gelijkmaker toch op het scorebord als Niels een afgeslagen corner alsnog in het doel kopt 1-1. Woudenberg blijft goed druk zetten en komt al snel in de tweede helft op voorsprong als Niels de bal voor zijn voeten krijgt en met een afstandsschot de bal in het doel weet te werken 2-1. Fanatiek opgejut vanaf de bank gaat Sporting ’70 nog wat harder de duels in, maar Woudenberg heeft hierop het enige juiste antwoord, namelijk vol erop in de fysieke duels, zodat de tegenstander geen overwicht krijgt. Het is spannend maar echte kansen weet Sporting ’70 niet meer te creëren. Helaas weet ook Woudenberg de spanning niet uit het duel te halen omdat de fysiek sterke achterhoede van de gasten meer Woudenbergs succes in de weg staat. Woudenberg wint uiteindelijk verdiend en begint de competitie sterk. Op naar de volgende wedstrijd uit tegen Saestum volgende week.