Woudenberg JO13-1 - Bilt De D1

29 september 2012 10:00

Jan van de Haar

Woudenberg onderuit

Na de matige wedstrijd van vorige week is Woudenberg er op gebrand vandaag wat te laten zien. Dat moet dan gebeuren tegen het fysiek sterke De Bilt D1. Beide ploegen knokken voor elke meter maar echt veel lijn zit er in de eerste helft bij beide ploegen nog niet in. Kansen zijn er wel want de keeper van De Bilt laat een aantal ballen los, maar Woudenberg kan er net niet van profiteren. De vraag is wat er gaat gebeuren als de spelers wat vermoeider raken in de tweede helft en er wat meer ruimte komt op het veld. Het lijkt erop dat De Bilt het beste om kan gaan met deze ruimte. Zij kunnen elkaar al snel wat makkelijker vinden op het veld en vooral de twee grote sterke aanvallers van de gasten beginnen een aantal acties die door Woudenberg niet zijn te stuiten. Na vier minuten in de tweede helft valt dan ook de eerste goal 0-1. Woudenberg blijft het proberen en wordt al snel beloond als Nick over links uitbreekt en de bal in de korte hoek schiet. De bal schiet via het been van de keeper de lucht in, maar door het effect gaat hij toch binnen 1-1. De twee sterke spitsen van De Bilt zorgen er echter voor dat de gasten er regelmatig zeer gevaarlijk uit komen en ook de 1-2 komt niet bepaald uit de lucht vallen. Het blijft echter tot de laatste minuut spannend en Woudenberg kan zelfs nog bijna profiteren in de laatste minuut, maar de handsbal van de laatste man maakt dit onmogelijk. Achteraf bekeken had Woudenberg in deze wedstrijd punten kunnen halen maar dan hadden de fouten van de tegenstander in de eerste helft afgestraft moeten worden. Dat gebeurde helaas niet en daarom wint De Bilt uiteindelijk verdiend door het iets verzorgdere spel in combinatie met de fysiek sterke spitsen. Niet getreurd, volgende week liggen er weer kansen tegen CJVV. Op naar Amersfoort.