CJVV D1 - Woudenberg JO13-1

Woudenberg D1, 1e klasse 09

6 oktober 2012 10:00

Miraculeuze overwinning

In tijden van regen wordt er tegenwoordig gewoon doorgevoetbald, dus kon Woudenberg deze morgen aan de bak tegen CJVV D1. Al moet gezegd worden dat het kunstgrasveld van CJVV aan de drassige kant was. Woudenberg begint niet best aan de wedstrijd. Als je op een kunstgrasveld probeert op te bouwen moet je heel goed bij de les zijn, want zo’n veld lijkt vaak meer op een ijsbaan waar de bal een stuk harder doorglijdt dan op een lekker grasveld. Het leidt in deze eerste minuten tot drie grote kansen maar gelukkig geen doelpunten. Als Woudenberg wat in de wedstrijd groeit kan het de tegenstander ook wat beter achterin houden, en goede aanvallen opzetten. In de achtste minuut breekt Nick uit over links en zijn voorzet komt bij Coen. Met een diagonaal schot zet Coen de 0-1 op het bord. De spelers putten hier zelfvertrouwen uit en een goeie fase van Woudenberg breekt aan. Duels worden nu meestal gewonnen en er komt druk op de verdediging van CJVV. Dat levert o.a. enkele corners op en uit één daarvan prikt Mathijs de 0-2 in het hoekje. Vooral Nick is vandaag met een paar goede rushes een plaag voor de verdediging van de Amersfoorters. In de rust krijgt Woudenberg te horen scherp te blijven, want deze wedstrijd is nog niet gewonnen. Toch begint Woudenberg ook de tweede helft weer slordig en het verspeelt de bal in de opbouw te snel. Het geluk ontbreekt echter voor CJVV en ook staat Laurens vandaag lekker te keepen. Met nog een kwartier te spelen wordt CJVV vanaf de kant aangemoedigd en dit lijkt te helpen. De ploeg is nu helemaal los en de vaardige spelers duiken overal in de Woudenberg defensie op. Een goal kan niet uitblijven en valt dan ook in de 50e minuut 1-2. CJVV ruikt bloed en gaat vol door en even later schiet een speler de 2-2 hoog tegen de touwen. Al het harde werken lijkt voor niks want CJVV is ontketend en de rechterspits gaat het nu afmaken in een 1 tegen 1 duel met Laurens. Zijn stift is perfect, maar de bal beland miraculeus op de paal en weer in de handen van Laurens. Na deze kans lukt het Woudenberg weer onder de druk uit te komen en met een kopbal is Joost zelfs vlak bij de winnende treffer. Eerlijk gezegd komt Woudenberg al heel goed weg met een gelijkspel, maar met een gewonnen duel van Niels op het middenveld kan Nick nog richting goal opstomen. Hij wordt echter hardhandig gestuit, maar de bal springt door naar rechts waar Coen zijn kans ruikt en op snelheid zijn tegenstander voorblijft en de 2-3 in blessuretijd laat noteren. Jongens keihard gewerkt en op karakter een uitstekende overwinning behaald tegen een hele goede tegenstander.