Woudenberg JO13-1 - Geinoord N'gein D1

20 oktober 2012 10:30

Jan van de Haar

D1 revancheert zich

Op het programma voor vandaag staat een bekerwedstrijd tegen het sterke Geinoord D1. Woudenberg wil na de zeer matige prestatie van vorige week wat rechtzetten, maar het heeft ook een vermoeiend voetbalkamp achter de rug. Van dat kamp is in het begin niets te merken, Woudenberg speelt fel op bal, probeert de tegenstander vast te zetten en combineert er vooral lustig op los op het fijne hoofdveld van Woudenberg. Na een halve minuut stuurt Niels Coen al de diepte in. Met een prachtige hoge stift zet Coen de geel-zwarten op een 1-0 voorsprong. Een paar minuten later gaat de keeper van Geinoord bij de opbouw in de fout waardoor Jesse de 2-0 op het bord zet. Woudenberg geeft in deze fase niets weg en dwingt de tegenstander tot fouten. De 3-0 is ook fraai en wordt gemaakt door Nick in samenwerking met Jesse. Woudenberg krijgt zelfs kansen op meer maar de paal en wat geluk staan in de weg. Vlak voor rust komt Geinoord uit de rebound van een corner op 3-1, zodat de tweede helft gelijk weer interessant wordt. De tweede helft is een ander verhaal. Laten we het maar op vermoeidheid van het kamp houden, want de duels worden bijna allemaal verloren en Geinoord speelt nu wel goed voetbal. Als je moe bent en niet meer lekker in de wedstrijd zit moet Woudenberg wat slimmer zijn en niet ten koste van alles van achteruit op willen bouwen. Woudenberg helpt hiermee door eigen fouten Geinoord weer in de wedstrijd en geeft eigenlijk zelf twee doelpunten weg. Een lange bal van achteruit naar de spitsen, die de ballen terugleggen op aansluitende middenvelders werkt in zo’n situatie ook prima. Maar als alles goed zou gaan is er voor de trainers ook geen werk meer, dus van de week weer lekker trainen en volgende week topfit aan de start tegen koploper DOSC D1. Uiteindelijk blijft de goede prestatie uit de eerste helft het meest hangen, waarin de ploeg laat zien dat als iedereen zijn niveau haalt, Woudenberg elke tegenstander kan verrassen.