Woudenberg JO13-1 - Hooglanderveen D1

3 november 2012 10:30

Cor Schreuder

Verdiende overwinning

Na een paar mindere wedstrijden krijgt de D1 vandaag de kans om weer  in het ritme te komen, want de tegenstander is het laaggeplaatste Hooglanderveen D1. Woudenberg heeft afgelopen woensdag vertrouwen getankt toen het in de tweede helft tegen het Engels St. Martin een 2-3 achterstand omboog in een 11-5 overwinning. Woudenberg wil niet in de onderste regionen terechtkomen en begint scherp aan de wedstrijd. In de 3e minuut komt Woudenberg al op 1-0 door een afstandsschot in het hoekje van Niels. Woudenberg zit er kort op, laat Hooglanderveen niet in de wedstrijd komen en komt zelf regelmatig voor de Hooglanderveen-goalie. In de 18e minuut komt de D1 op 2-0 via goed samenspel waarbij uiteindelijk Joost de afronding verzorgd. Woudenberg moet bij de les blijven want Hooglanderveen kan wel degelijk goed voetballen, al ontbreekt de echte power bij die ploeg. In de rust wordt er op gewezen scherp te blijven en snel de 3e goal te maken, zodat je de wedstrijd wat makkelijker uit kunt voetballen. Dat lukt helaas niet helemaal omdat het niveau in de 2e helft een stuk minder is. Als het koud is moet je er extra hard tegenaan om warm te blijven, en dat wordt helaas door te veel spelers vergeten. Tegen een sterkere ploeg wordt dat vaak afgestraft maar Hooglanderveen kan ook niet echt gevaarlijk worden. In de slotfase weet Woudenberg nog twee keer het net te vinden. Een combinatie tussen Niels en Mathijs wordt door laatstgenoemde afgerond en in blessuretijd mag Niels nogmaals van afstand aanleggen en de eindstand op 4-0 bepalen. Een dikverdiende goede overwinning. Daar komen volgende week zeker drie punten bij als VRC op bezoek komt, maar alleen bij de juiste wedstrijdinstelling en niet als we denken, dat komt wel goed!