Woudenberg JO13-1 - VRC D1

Woudenberg D1, 1e klasse 09

10 november 2012 10:30

Jan van de Haar

Volley op de lat door CoenCoen in actieLaurens in actie

Zwaarbevochten overwinning

Onder ideale omstandigheden trappen Woudenberg en VRC om 10.30 uur af voor de 8e wedstrijd van het seizoen. Woudenberg is al tot drie overwinningen gekomen en VRC heeft slechts twee punten overgehouden aan hun duels. De wedstrijd gaat redelijk gelijk op. Woudenberg heeft een licht overwicht maar voetbalt wel erg slordig vandaag. Op rechts heeft VRC een hele grote snelle spits staan waar eigenlijk al het gevaar vandaan komt. VRC komt over rechts een aantal keer gevaarlijk door en Niels en Daan moeten, met hulp van Daniël,  alle zeilen bij zetten om deze speler te stoppen. Halverwege de 1e helft zet Woudenberg een goede aanval op waarbij Alec goed doorzet en de bal aan Nick past die de 1-0 binnenschuift. Twee minuten later lijkt de wedstrijd al vroeg beslist als Thijs van achteruit alle vrijheid krijgt om door te stomen naar de zestien en met een hoge knal de 2-0 op het bord zet. Helaas werkt deze treffer niet bevrijdend want Woudenberg maakt het veld in balbezit niet groot genoeg om de bal lekker te laten gaan. Het meeste gevaar van Woudenberg-zijde komt nog over rechts waar Tom, Alec en Coen veel energie in de wedstrijd stoppen door felle duels uit te vechten. Vorm is er of is er niet, maar strijd moet je altijd leveren. Ook in de 2e helft is het niveau niet hoog en Woudenberg komt een aantal keer goed weg bij een counter en aansluitende hoekschoppen van VRC. VRC laat Woudenberg rustig opbouwen en wacht dan op een foutje van de thuisclub. Een minuut voor tijd zorgt een slippertje in de achterste linie ervoor dat de VRC-rechtsbuiten met een verwoestend schot de spanning terugbrengt 2-1. Het is echt zo’n wedstrijd waarin zomaar de 2-2 nog kan vallen, maar zover komt het gelukkig niet. Ook slechte wedstrijden moet je winnen en dat doet de D1 uiteindelijk en daar valt niets op af te dingen. Na de wedstrijd met zijn allen aan de frikadel door sponsor Van Voskuilen. Op naar volgende week tegen de koploper CDW D1, maar eerst nog een oefenpotje donderdag tegen AFC Quick 1890 D2.