MSV 19 D1 - Woudenberg JO13-1

D-Pupillen beker poule, D1, Groep 1 36

24 november 2012 12:00

Uitgeschakeld in de beker

Er moet vandaag met vier doelpunten verschil gewonnen worden om door te bekeren. Dat moet dan gebeuren in Montfoort tegen de MSV ’19 D1. Een op het oog gelijkwaardige opponent, gezien de positie die de thuisploeg inneemt in een andere 1e klasse, zoals ook in de wedstrijd zal blijken. Op zoek naar doelpunten begint Woudenberg sterk en zet de jongens uit Montfoort gelijk onder druk. Toch lukt het niet om gevaarlijk te worden en kan MSV ’19 op adem komen en ten strijde trekken. De thuisploeg krijgt twee corners te nemen en evenzoveel keer reageren ze net wat attenter dan Woudenberg en staat het na twintig minuten 2-0. Dat is eigenlijk het verhaal van de 1e helft, MSV ’19 is net wat feller op de momenten dat er wat te halen valt en leidt daarom verdiend. De tweede straalt Woudenberg meer de wil uit om te winnen door zelf de belangrijke duels te winnen. Binnen tien minuten is de achterstand omgebogen in 2-2 door schoten van Daniël, uit een corner en Coen na goed terugleggen van Nick. Woudenberg lijkt door te drukken maar uit een counter is het toch weer de snelle linksvoor die de 3-2 maakt. De 4-2 is mooi, maar wel wat ongelukkig, als een mislukt afstandsschot lang in de lucht blijft hangen en de spits er alsnog zijn hoofd tegen kan zetten. Vlak voor tijd brengt Joost de spanning nog terug als hij goed doorzet en 4-3 aantekent. De echte vorm ontbrak vandaag en ook de bereidheid om alles te geven, zoals vorige week tegen CDW. En dan kom je dus net tekort op 1e klasse niveau. En zo eindigt dus het bekeravontuur. Volgende week pakken we de draad weer op tegen SO Soest.