Verdiende overwinning op basis van prima 2e helft

Anoniem (schot)

Meisjes B-Junioren (najaar), MB1, 1e klasse 03

1 december 2012 13:00

Na een zaterdag niet gespeeld te hebben voor de MB1 en een wedstrijd me de dames voor een deel van het team vorige week zterdag nu naar Hercules. Op basis van de uitslagen een gelijkwaardige tegenstander.
    De MB1 had veel balbezit maar was erg slordig in de passing, de achterhoede had ook de handjes vol aan de snelle vleugelspits van Hercules. Op snelheid werden we regelmatig geklopt. Woudenberg had genoeg kansen om te scoren, maar het is nu eenmaal zo als je zelf de kansen niet benut dan doet vaak de tegenstander het wel. Zo ook in de 20e minuut toen we op snelheid werden geklopt en Kim geen kans had op een goed schot van de tegenstander.
    Er was nog niets verloren met een 1-0 achterstand in de rust. Maar in de 42e minuut was het al 2-0 en dat leek de nekslag voor Woudenberg. Vaak is het andersom dat we van een ruime voorsprong toch nog verliezen. Het tempo ging bij Woudenberg omhoog en er werd goed druk gezet bij balbezit van de tegenstander. dit bleek het juiste recept, want door doelpunten van achtereenvolgens Nicole (prachtig schot), Eline en Anne wist de Woudenbergse formatie de achterstand om te buigen in een overwinning.
    Kim Donkersloot keepte een prima wedstrijd en liet zien dat de training van Folkert zijn uitwerking begint te krijgen. Aan het eind van de wedstrijd moest Esther Tolsma geblesseerd het veld verlaten na een tik op haar enkel. We hopen dat ze er volgende week weer bij kan zijn.