Bilt De D1 - Woudenberg JO13-1

... (scrimmage)

Woudenberg D1, 1e klasse 09

2 maart 2013 10:15

Woudenberg vergeet te scoren en verliest

Het voorjaar hangt in de lucht en de mannen gaan vandaag een lekker potje voetballen onder prima omstandigheden op het hoofdveld van De Bilt. Deze tegenstander is fysiek sterk en combineert zich in de beginfase een weg naar het Woudenbergse doel. Woudenberg loopt achteruit en moet toezien hoe De Bilt het overwicht uitdrukt in een 1-0 voorsprong. De goal is wat gelukkig, maar wel verdiend op dat moment. Vanaf de tegengoal pakt Woudenberg het wat beter aan. De duels worden gewonnen en voor elke meter wordt gestreden. Woudenberg  laat het balletje goed rondgaan en zowel over links, rechts als door het midden wordt er gevaar gesticht. Vijf minuten na de 1-0 is de 1-1 een feit als Coen over rechts zijn tegenstander zijn hielen laat zien, terugtrekt op Nick, die de 1-1 binnenschiet. De counters van De Bilt worden er geconcentreerd uitgehaald en het is wachten op de voorsprong. Die valt gek genoeg niet want de vele kansen voor Nick, Coen, Jesse, Niels en Joost worden allen gepareerd door de goalie uit De Bilt. En als hij verslagen is dan zit de lat weer in de weg. Ook in de 2e helft krijgt Woudenberg kansen en is het veldspel prima. Maar ook nu wil de bal er niet in. En dat slaat het noodlot toe als uit een afgeslagen corner via een afstandsschot De Bilt plots op 2-1 komt. Woudenberg blijft het proberen maar het scoren wil vandaag domweg niet lukken. De razendsnelle spits maakt er in een counter 3-1 van en beslist definitief deze wedstrijd. Al met al een zure nederlaag. In de thuiswedstrijd werd nog verdiend met 1-2 verloren van De Bilt. Vandaag was Woudenberg wel beter, maar verliest het helaas (onnodig) weer van De Bilt. Maar ja, dat is voetbal, soms krijg je te veel en soms te weinig. Toch met vertrouwen naar de komende week blijven kijken, want het veldspel bood perspectief en er komen een paar pittige wedstrijden aan.