Woudenberg 6 - IJFC 8

Mannen Zaterdag reserve, 6, 6e klasse 19

23 maart 2013 12:30

André Smit

Het zesde liep tegen koploper IJFC 8 de eerste thuisnederlaag aan van dit seizoen. De eerste helft wind tegen, maar werd er een ruststand van 1-1 behaald. Allereerst kwam de lijstaanvoerder uit een vrije trap op 0-1, waarna Frank in eerste instantie de 1-1 kon binnen werken. De doelman wist zijn inzet te keren, waardoor de bal door Jeroen geraakt werd en Frank alsnog de gelijkmaker binnen werkte.

De tweede helft begon de thuisploeg goed en kreeg Willem op aangeven van Dennis de kans op de 2-1. Zijn schot ging over. Uit een corner viel echter de 1-2 hernieuwde voorsprong voor de ploeg uit IJsselstein. Sander wist vanaf de hoekschop de bal over de doelman heen te schieten, waardoor de stand weer in evenwicht werd gebracht, 2-2.

Woudenberg kwam voor het eerst dit duel op een voorsprong. Khalid wist de bal keurig binnen te schieten, 3-2, maar de feestvreugde was al snel voorbij, nadat IJFC 8 in de eerstvolgende aanval van afstand de 3-3 wist binnen te schieten. Uit een strafschop werd de eindstand op 3-4 gezet.

Al met al een gelijkwaardige wedstrijd maar ditmaal zonder punten. De komende periode volgen meer wedstrijden en kan het zesde de stap richting de derde plaats nog halen.