Woudenberg JO13-1 - Soest SO D1

2 april 2013 18:30

Jan van de Haar

Brilstand

Na een vriendschappelijk potje afgelopen zaterdag tegen Candia ’66 D1 (0-2 winst) heeft Woudenberg weer wat zelfvertrouwen opgedaan, want de afgelopen drie uitwedstrijden gingen alle drie verloren, ondanks soms heel aardig veldspel. Er moet voor de competitie nogal wat ingehaald worden de komende weken, want begin mei moet echt alles klaar zijn van de KNVB??? SO Soest is daarom vandaag op bezoek op Sportpark De Grift. Een gelijkwaardige tegenstander waar uit 3-3 tegen werd gespeeld. De omstandigheden zijn moeilijk, want door extreme kou en droogte heeft het veld in ieder geval de kleur van een toendra. En ondanks de lekkere felle zon is het door de vieze wind toch niet aangenaam voor de toeschouwers. Soest heeft een aardig technisch ploegje met een hele wendbare spits. Door het uitvallen van de midmid van Soest moet deze spits nu het spel gaan verdelen en staat daardoor verder weg van de Woudenberg goal, wat voor de geel zwarten wel prettig is. Echt heel veel valt er niet te vertellen vandaag over de wedstrijd. Beide ploegen komen tot enkele kansen maar de keepers kunnen telkens redding brengen. De tweede helft zit er iets meer pit in de Woudenbergse ploeg  en neemt Woudenberg licht het heft in handen. Het leidt tot één hele grote kans als Nick op links uitbreekt en de bal laag voortrekt. Bij de eerste paal kan Coen de bal net niet binnenwerken, maar de doorschietende bal lijkt goed te vallen voor de ook aanstormende Niels. Helaas weet een Soest verdediger miraculeus redding te brengen en blijft het 0-0. Na nog wat kleine speldenprikjes over en weer kunnen beide teams uiteindelijk wel leven met deze puntendeling.