Woudenberg JO13-1 - DOSC D1

Woudenberg D1, 1e klasse 09

6 april 2013 10:30

Jan van de Haar

DOSC fysiek maatje te groot

De D1 mag vandaag proberen de punten in Woudenberg te houden als het moet aantreden tegen het op de 2e plaats staande DOSC. Dat zal lastig worden want deze ploeg verloor slechts tweemaal dit seizoen en heeft de pech dat CDW dit jaar een super lichting heeft en waarschijnlijk kampioen zal worden. Toch start Woudenberg prima en probeert al combinerend tot het doel van de gasten te komen. Na een minuut of tien wordt Jesse zelfs vrij voor de keeper gezet, maar zijn inzet verdwijnt jammerlijk naast de paal. Tegen zo’n fysiek sterke ploeg als DOSC zou het heel prettig zijn als je op voorsprong komt want deze ploeg staat als een huis. Als bij de eerste de beste tegenstoot de bal wel in het Woudenberg doel verdwijnt keert de wedstrijd in korte tijd volledig in het voordeel van de mannen uit Huis ter Heide. Zonder flitsend te spelen weten zij het verschil in de score flink op te voeren. Het verschil zit met name in de duelkracht. Toegegeven, er lopen wel een stuk of vijf grote spelers in, maar niet elke speler aan Woudenberg zijde lijkt te beseffen dat als het voetballend moeizaam verloopt, de beuk er 200% in gegooid moet worden. Terwijl dat de enige manier is om je terug in de wedstrijd te knokken. Goed, met nog 6 wedstrijden gaat het er nu op aankomen. We spelen de komende periode nog tegen alle ploegen die onder ons staan. Ook hebben we al deze ploegen als eens zien spelen en 3 van die 4 wedstrijden gewonnen. Als Woudenberg zijn niveau haalt en iedereen alles geeft wat hij in zich heeft dan eindigen we op plaats 6. Kunnen we dat niet brengen dan kan het wel eens zeer teleurstellend aflopend dit seizoen. Jongens het is aan jullie, te beginnen dinsdag tegen Sporting ’70.