Sporting 70 D1 - Woudenberg JO13-1

... (kopbal)

Woudenberg D1, 1e klasse 09

9 april 2013 18:45

Woudenberg trekt aan langste eind na slecht begin

Woudenberg zit in een wat moeilijke fase van het seizoen. Het spel is deels behoorlijk, maar de echte spirit en mentaliteit lijken er soms niet te zijn als de tegenstander er op klapt. De laatste 5 wedstrijden leverde slechts 1 puntje op. De degradatiestreep komt dichterbij, dus vandaag moet het toch echt gaan gebeuren tegen het onderaan staande Sporting ’70. Helaas moet dat wel op een doordeweekse dag in Utrecht gebeuren. En net nu er sinds een maand weer wat regen valt staan er dus ook flinke files richting Utrecht. De voorbereiding valt daardoor in het water en de spelers beginnen na een (te) korte warming-up slap aan de wedstrijd. Sporting ’70 vecht voor hun laatste kans om in de 1e klasse te blijven en bluft de Woudenbergse formatie veelal af in de 1e helft door de meeste duels te winnen. Woudenberg heeft vooral moeite met de sterke spits die gelukkig niet koelbloedig genoeg is in de afronding. Woudenberg stelt er eigenlijk niets tegenover en het spel is in één woord te omschrijven : “dramatisch”. Dat biedt weinig perspectief voor de 2e helft, maar gek genoeg krijgen we nu een compleet andere wedstrijd te zien. Woudenberg schuift van achter uit een mannetje door zodat het vaker de bal heeft. Tel daarbij op dat het Sporting blijkbaar veel kracht heeft gekost in de 1e helft en de omslag is grotendeels verklaard. Het loopt eigenlijk met de minuut beter en Sporting komt niet meer over de middenlijn. Nu is het zaak het overwicht uit te drukken in doelpunten, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan want Woudenberg scoort moeilijk de laatste wedstrijden. De meeste coaches zullen dan zeggen dat het belangrijk is dat er in ieder geval kansen gecreëerd worden, en dat is natuurlijk ook zo. Net als we ons langzaam maar zeker lijken te moeten neerleggen bij weer een doelpuntloos gelijkspel valt het doelpunt dan toch. Een eigen doelpunt uit een corner. Ja, dat is geluk, maar dat dwing je ook af door er als team in te blijven geloven, zoals Woudenberg deed! Jongens keihard gewerkt met uiteindelijk een dikverdiende overwinning. Volgende wedstrijd wel twee helften knallen graag, want niet elke tegenstander laat ons na zo’n slechte 1e helft ontsnappen.