Hooglanderveen D1 - Woudenberg JO13-1

Woudenberg D1, 1e klasse 09

13 april 2013 12:00

Gestolen overwinning

Woudenberg D1 reist vanmorgen af naar Hooglanderveen voor een uitwedstrijd de plaatselijke D1. Een traditioneel sterke grote vereniging die de laatste weken veel punten pakt, maar ook de vandaag te vergeven punten goed kan gebruiken. Zelf staat Woudenberg er iets rianter voor en met een overwinning speelt Woudenberg zich vier wedstrijden voor het einde al veilig in de 1e klasse! Een goede wedstrijd van Woudenberg kant wordt het helaas niet. Hooglanderveen lijkt net even iets liever te willen winnen, speelt heel geconcentreerd en is op de meeste posities de bovenliggende partij. Woudenberg is slordig in de passing en spelers zijn te afwachtend in de duels in plaats van zich breed te maken en de bal af te schermen. Maar de omstandigheden zijn niet makkelijk vandaag met een hobbelig veld en een schuin over het veld staande wind. Tot veel echte kansen komt Hooglanderveen gelukkig ook niet. En als ze toch doorbreken is Laurens vandaag een prima sta-in-de-weg. Doelpunten zijn schaars de laatste weken bij de D1, maar toch valt er één te bewonderen als Woudenberg in het laatste kwartier wat meer van zich af bijt en tot een aantal aardige aanvallen komt. 1 minuut voor tijd gaat Woudenberg er zelfs met de overwinning vandoor als Coen een voorzet van Jesse binnenwerkt 0-1. Wederom een optimaal resultaat, maar het spel moet echt beter. Werd er dinsdag nog een half uur goed gevoetbald, vandaag was het slechts een klein kwartiertje. Maar goed het wordt voorjaar en de zon gaat vaker doorbreken, misschien ook wel bij onze jongens. Nog vier keer knallen en we zijn zesde, toch een uitstekende prestatie in deze zware 1e klasse.