Ondanks veldoverwicht geen 3 punten

Meisjes B-junioren zaterdag, MB1, 1e klasse 4

22 april 2013 19:30

M. Wams

Woudenberg MB1 speelde een prima wedstrijd en kreeg in de 1e helft een aantal goede kansen om op voorsprong te komen. Het spel speelde zich voornamelijk af op de helft van KVVA. De verdediging van Woudenberg stond goed en KVVA kreeg daarom ook weinig kansen. Uiteidelijk viel in de laatse minuut van de 1e helft de verdiende 0-1 voor Woudenberg. Een prima pass van Anne kwam voor de voeten van Ramona die beheerst inschoot.
    In de tweede helft speelde Woudenberg onrustiger er stond natuurlijk de nodige druk op de wedstrijd want er moest gewonnen worden om de 1e plaats van  KVVA  over te nemen. KVVA heeft een goed team en dat blijkt ook uit het geringe aantal tegen doelpunten. Er waren nog een aantal goed mogelijkheden zo verkeek de keepster zich op een schuiver van Nicole die maar net naast ging. Even later was het weer Niclole die vrij voor de keepster kwam te staan maar de bal net niet hoog genoeg inschoot. In de 60e minuut werd Nicole van achter aangetikt maar helaas werd er geen strafschop gegeven. En zoals het vaak gaat als je zelf de kansen niet maakt valt er een doelpunt aan de andere kant. In de laatste minuut wist KVVA gelijk te maken, in deze spannende en goede wedstrijd kreeg Woudenberg te weinig een overwinning was verdiend geweest. De resterende 3 wetstrijden moeten nu gewonnen worden en KVVA zal dan nog een misstap moeten maken om nog kampioen te kunnen worden.
    Dat kan nog want de ploegen zijn m.u.v. DVSU allemaal aan elkaar gewaagd.