VRC D1 - Woudenberg JO13-1

Jesse Cozijnsen (intikker)

Woudenberg D1, 1e klasse 09

27 april 2013 9:45

Met punten in de tas richting Woudenberg

Nog twee wedstrijden en dan zit het seizoen er al weer op. Vandaag tegen het in degradatienood verkerende VRC en volgende week afsluitend tegen kampioen CDW. Woudenberg wil in het linkerrijtje eindigen en haar sportieve plicht doen tegenover andere teams, dus gaan we vol voor de winst. Het begin is echter moeizaam doordat VRC ver inzakt en hoopt in de counter toe te slaan via met name de beresterke en snelle rechterspits. Wat je vaak ziet als er weinig ruimte is op het veld ligt is dat het er onverzorgd uitziet, maar VRC knokt hard zodat het een echte vechtwedstrijd wordt. In de 23e wordt VRC beloond als meerdere Woudenbergers de rechterspits niet af kunnen stoppen en de 0-1 valt. De tweede helft zet Woudenberg een tandje bij en al snel is de stand gelijk via een goede aanval waarbij Tom Jesse diep stuurt en Jesse afrondt 1-1. Woudenberg is nu de baas op het veld en zet VRC onder druk en loopt uit via Jesse, een afstandsschot van Thijs en een combinatie tussen Coen en Jesse naar 1-4. Met nog één wedstrijd te gaan kunnen we de balans gaan opmaken over dit seizoen. Woudenberg eindigt op de zesde plaats in een zware 1e klasse. Tegen de topploegen was het verschil vaak net te groot, maar toch werd er een overwinning gestolen door een goeie teamspirit tegen het sterke CJVV. De thuiswedstrijd tegen een andere gerenommeerde tegenstander GVVV was ook zo’n sterke wedstrijd waarin Woudenberg uiteindelijk dikverdiend won. Op een enkele slechte wedstrijd na (Saestum) en ongelukkige wedstrijden (2x De Bilt) toonde Woudenberg aan dat het ten opzichte van de staartploegen over net wat meer kwaliteit beschikt in de breedte. Laten we proberen het seizoen goed af te sluiten en CDW goed partij te bieden aankomende zaterdag.