Grote teleurstelling bij MB1

Meisjes B-junioren zaterdag, MB1, 1e klasse 4

15 mei 2013 19:30

Eddy Kramer

Na de verassing dat Woudenberg MB1 nog voor het kampioenschap kon spelen na het onverwachte puntenverlies van beide concurenten KVVA en TOV, wilde het woensdagavond niet lukken.
    De MB1 begon heel nerveus aan de wedstrijd en kwam niet in haar spel. De Woudenbegse meiden hadden wel een licht veldoverwicht en hadden in de 1e helft zeker kunnen scoren. Een bal op de lat en een aantal schoten van Ramona rakelings over het doel. Hercules wist na een snelle aanvan en een mooie schuiver in de verre hoek op 0-1 te komen. Woudenberg scoorde via Ramona daarna de gelijkmaker. Echter daarna volgde een korte periode waar Hercules 2x wist te scoren. Hercules beschik over een paar uitermate snelle speelsters en die maakte de kansen die ze kregen goed af. Woudenberg kwam nog heel knap op gelijke hoogte 3-3 en zette alles op de aanval. In een schaarse uitval van Hercules viel uiteindelijk in de laatste minuut de beslissing 3-4 en daarmee was het kampioenschap voor Woudenberg verkeken. De meiden van de MB1 kunnen terugkijken op een prima competitie ondanks de nodige blessures en krappe selectie, met 4 overwinningen en 2 gelijke spelen een prima prestatie . De 2 verloren wedstrijden waren beide tegen Hercules dat als vierde eindigde.Het kampioenschap ging naar KVVA waar ze misschien al niet meer op gerekend hadden, Woudenberg eindigde als 2e.