Woudenberg 8 - Scherpenzeel 6

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 23

15 februari 2014 13:00

Christiaan Schaapveld

Het achtste elftal heeft twee dure punten laten liggen in het thuisduel met Scherpenzeel 6. In de strijd om het kampioenschap wist GVVV 9 wel te winnen van VRC 9 (3-0) en is het gat met de koploper nu zeven punten. Wel is er nog de onderlinge ontmoeting tussen Woudenberg 8 - GVVV 9 en hebben de geel-zwarten nog een inhaalduel met Roda’46 12 te goed.

In de eerste helft leek er niets in de weg te zitten om voor de overwinning te gaan. Een uittrap van doelman Erik v.d. L. kwam precies in de voeten van Erik v. E. die daarna gemakkelijk de doelman kon passeren, 1-0. Uit een ingooi van Mark, welke doorgekopt werd door een tegenstander, kwam de bal in de voeten van Tom die uit een moeilijke positie toch het net wist te vinden, 2-0. Ook Sander was dicht bij een treffer na een prima afstandschot. De doelman wist op een knappe wijze de bal tot corner te verwerken.

In de tweede helft waren er nog mogelijkheden om voor de 3-0 te gaan. Echter werden deze doelpogingen niet benut. Uit een vrije trap kwam Scherpenzeel op de 2-1 aansluitingstreffer en kreeg het een strafschop die eveneens benut werd na een overtreding van Wesley, 2-2.

Komende zaterdag 22 februari een lastige opponent VRC 9. De Veenendalers verloren dus dit weekend van koploper GVVV 9, maar wisten vorige week wel een 1-2 overwinning te boeken bij Veenendaal 5, de ploeg die dit seizoen lang op de tweede plek stond, maar gezakt is naar de vijfde positie.