FC Driebergen 6 - Woudenberg 8

Assist: Tom Horst

Mannen, 8, Groep 2 090

23 november 2013 14:15

Op zaterdag 23 november stond de bekerwedstrijd tegen FC Driebergen 6 op het programma. Met een goed gevoel werd rond 13.15 uur afgereisd naar Driebergen. Dit konden we pas doen nadat we Frank van zijn bed hadden getild, die nog bij moest komen van een weekje kamp (geen boot kamp trouwens). Een uur later stond de aftrap gepland. We wisten dat we aan een punt voldoende hadden om als poulewinnaar aangewezen te worden.

Met Dennis als grensrechter (die jongen is ook overal goed in) begonnen we aan de wedstrijd. Het werd al snel duidelijk dat de 1e helft niet voor ons zou zijn. Driebergen combineerde goed en wist makkelijk door onze verdediging heen te snijden. Het was aan keeper Erik te danken dat het nog lang 0-0 bleef. Dat we op achterstand zouden komen voelden we wel aankomen, de manier waarop was echter wel lullig. Uit een corner wist een speler van Driebergen de bal binnen te krijgen. Ons spel werd er vervolgens niet beter op. Gek genoeg kregen we wel kansen. Zo wisten Erik, Willem en Wesley een kans niet in een doelpunt om te zetten. Wat volgde was een nog meer lullige goal van Driebergen. Uit een scrimmage na een corner viel de 0-2 binnen.

Opperhoofd Chris voerde in de rust een aantal wijzigingen door. Zo kwam Dennis op het middenveld te spelen en viel Khalid in als linksbuiten. Met drie spitsen probeerden we de achterstand te verkleinen. Dit lukte! Willem speelde de bal over de rechterkant van het veld diep. Tom nam de bal goed mee en kon voorzetten op Dennis, die prima binnentikte. 1-2! Ons spel in de 2e helft was gelukkig beter dan in de 1e helft, we kregen meer kansen. Driebergen speelde in de 2e helft misschien nog wel beter als in de 1e helft. Kansen over en weer dus. Beide partijen misten grote kansen. Zo had o.a. Khalid de bal nog voor het intikken. De verdediging van ons hield het prima vol en wist de goede spitsen van Driebergen van het scoren af te houden.

In de 89e minuut was de minuut van Woudenberg 8 aangebroken! Willem versierde een vrije trap aan de linkerkant, vlak buiten de 16 meter. Tom wist met een lepe bal richting de kruising bijna te scoren, maar de keeper redde knap. Gelukkig was er Dennis die de rebound er in schoot! 2-2! Op een Duitse manier toch nog aan ons punt gekomen!

Vlak daarna floot de prima fluitende scheids af! We zijn een ronde verder in de beker!

Volgende week gaan we verder met de competitiewedstrijd tegen de Merino’s.