Woudenberg E1 - MSV 19 E1

... (kopbal)

30 augustus 2014 9:30

Petra van Eijkelenburg

De eerste wedstrijd van dit seizoen zit erop. Na twee trainingen was het dan eindelijk zo ver. Na het passen van de kleding, het uitdelen van de tassen en het maken van de foto's konden we eindelijk aan de bak. Alle 8 de mannen hadden er zin in en het weer werkte mee aan een mooie voetbaldag. De start van de wedstrijd was nog wat onwennig en MSV wist dan ook het eerste doelpunt te maken. Uit een hoekschop kopte een van de spelers van de tegenstanders mooi in.
    Dit tegendoelpunt was het teken op er iets fanatieker tegen aan te gaan. Met iets meer inzet en af en toe oogstrelend samenspel werd de tegenstander onder druk gezet. Het betere voetbal leverde dan ook nog voor rust de verdiende gelijkmaker op. Sam scoorde op de hem kenmerkende wijze. Met een strak en hard schot gaf hij de keeper het nakijken.
    De rust werd gebruikt om positieve gevoel vast te houden en met een aantal laatste aanwijzingen gingen we vol goede moed de tweede helft in.
    Was het eind van de eerste helft al goed, de eerste 15 minuten van de tweede helft waren nog beter. Met goed combinatievoetbal en het vastzetten van de tegenstander op eigen helft werd MSV overdonderd. Dat het slechts resulteerde in twee doelpunten is misschien het enige minpuntje. De doelpunten werden gemaakt door Thomas en Sam maar zij kunnen natuurlijk geen doelpunten maken zonder goed voorbereidend werk van hun medespelers.
    De laatste 10 minuten kwam MSV iets onder de druk uit en kon Tom zijn kwaliteiten als keeper tonen wat hij meer dan uitstekend deed.
    Na 50 minuten genieten van de aanstormende jeugd van Woudenberg stond een 3-1 einduitslag op het scorebord. Een mooi resultaat maar het zegt nog niets. Volgende week de 1e bekerwedstrijd tegen Voetbal Vereniging Zeehelden Amersfoort. Allemaal lekker trainen deze week en dan gaan we er volgende week weer volop tegenaan.